اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

مصرف برق در کشور تا 9 درصد رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه مصرف برق در کشور رو به افزایش است، گفت: در برخی از مناطق کشور رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته به 9 درصد رسیده است.

مصرف برق در کشور تا 9 درصد رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در نخستین همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد که به مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: قیمت تمام شده برق برای هر کیلووات ساعت 140 تومان است که دولت برای هر کیلووات ساعت برق حدود یک‌صد تومان یارانه می‌دهد.

وی افزود: با مصرف حدود 200 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در کشور در حال حاضر یارانه برق مبلغ 20 هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان از 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، بدون کاهش تولید آن در کشور به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مصرف برق در کشور رو به افزایش است، گفت: این افزایش مصرف تهدید یا فرصتی برای توسعه کشور محسوب می‌شود.

فلاحتیان ادامه داد: در برخی از مناطق کشور رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته به 9 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف انرژی برق در حوزه صنعت در کشور 34 درصد است، اضافه کرد: در استان اصفهان این متوسط مصرف برق صنعتی 57 درصد است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان تاکید کرد: این برق برای 9 هزار واحد صنعتی در اصفهان تأمین می‌شود و 16.5 درصد برق استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که با توجه به مسئله خشکسالی این میزان در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با هزار مگاوات ساعت، بزرگ‌ترین مصرف کننده برق در استان اصفهان است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول