اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل خبر داد

مراجعه 5 میلیون بیمه‌شده به تامین اجتماعی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: سالانه 5 میلیون مراجعه به مراکز تامین اجتماعی در استان اردبیل از سوی بیمه‌شدگان صورت گرفته است.

مراجعه 5 میلیون بیمه‌شده به تامین اجتماعی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یدالله راستگو صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر‌مجموعه رفاه در بیمارستان سبلان اردبیل اظهار داشت: به طور متوسط هر بیمه شده تامین اجتماعی چهار بار تنها به مراکز ملکی ما مراجعه کرده است در حالی که این رقم به صورت استاندارد جهانی نیم بار مراجعه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور تمشیت 35 میلیون جمعیت را عهده‌دار است، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی از مجموعه‌های فراگیر و منسجم بیمه‌ای و رفاهی و امدادی کشور است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل یادآور شد:‌ فعالیت این سازمان سبب شده است تا باری از دوش مردم در تامین هزینه‌های بیمه‌ای و درمانی برداشته شود به طوری که در استان اردبیل ما با استفاده از ظرفیت مراکز ملکی و مراکز طرف قرارداد خود سعی داریم بهترین خدمات را به بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

راستگو فعالیت بیمارستان سبلان اردبیل،‌ ارس پارس‌آباد و مراکز درمانی سرپایی میرزاحسینی اردبیل و درمانگاه‌های مشگین‌شهر و خلخال را یادآور شد و گفت: ‌تمام مایملک تامین اجتماعی استان اردبیل همین مجموعه‌های درمانی است.

این مسئول گفت: ما با 740 مرکز نیز در بخش درمان غیر‌مستقیم طرف قرارداد هستیم که این مجموعه‌ها سعی‌ می‌کنند به بیمه‌شدگان ما خدمات ارائه کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل به رغم این شرایط همچنان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد،‌ تاکید کرد: مراکز این استان و توسعه حقیقی صورت گرفته قابل مقایسه با استانی همچون ایلام با 200 مرکز نیست در حالی که ایلام و اردبیل در یک تراز در رتبه چهارم اسناد پزشکی و جایگاه درمانی قرار دارند.

راستگو با اعلام اینکه 721 چارت سازمانی و ردیف استخدامی این مجموعه به صورت کلی اشغال شده است، بیان داشت: ما مراجعات متعددی را به مراکز ملکی و طرف قرارداد خود داریم به طوری که در یک سال گذشته 481 هزار مراجعه به درمانگاه‌ها، 51 هزار مورد مراجعه به آزمایشگاه‌ها و حدود 35 هزار به دندانپزشکی به همراه 7 هزار مراجعه به سونوگرافی شاهد بودیم.

حدود 20 درصد تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اشاره به اینکه حدود 15 تا 20 درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در اختیار مجموعه درمانی تامین اجتماعی قرار دارد، ادامه داد:‌ ما در کنار برخورداری از تخت مناسب از نیروهای متخصصی نیز برخوردار هستیم به طوری که اکثر اعمال جراحی مورد نیاز در دو بیمارستان سبلان و ارس انجام می‌شود به طوری که در سال 90 در این دو بیمارستان بیش از 10 هزار عمل جراحی انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در خصوص وضعیت اشغال تخت‌ها نیز تصریح کرد:‌ بیمارستان 165 تختخوابی سبلان اردبیل با 80 درصد اشغال در سال گذشته جوابگوی 7 هزار عمل جراحی و 211 هزار مراجعه سرپایی بوده است.

راستگو گفت: ‌بیمارستان ارس پارس‌آباد نیز با 54 تخت 90 درصد اشغال روزانه برخوردار است به طوری که مدت اقامت بیماران در این مراکز به طور میانگین دو روز است و در این بیمارستان نیز 4 هزار عمل جراحی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اعتبار استانی بخش درمانی تامین اجتماعی را 54 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود این میزان اعتبار امسال بالغ بر 63 میلیارد تومان باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول