اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از هفته دولت در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی با افتتاح 413 پروژه عمرانی هفته دولت را پشت سر گذاشت

خبرگزاری فارس: در هفته دولت امسال در آذربایجان‌غربی 413 پروژه عمرانی افتتاح شده و ارزش ریالی مجموع پروژه‌های افتتاح شده این استان نیز 4 هزار و 500 میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف بود.

آذربایجان‌غربی با افتتاح 413 پروژه عمرانی هفته دولت را پشت سر گذاشت

شهادت دو بزرگ‌مرد انقلابی، شهید محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر (رئیس جمهور و نخست وزیر در سال 60) که از دولت‌مردان خادم مردم بودند سبب شد تا دوم تا هشتم هر سال به نام هفته دولت نام‌گذاری شود و این هفته فرصت مناسبی شد تا هر سال دولت عملکرد خود را در قالب‌های مختلف به مردم ارائه دهد. هرچند یک هفته، فرصت بسیار کمی است تا دولت تمام خدماتی که در طول یک سال ارائه کرده است را معرفی کند ولی در این هفته فرصتی فراهم شده تا خدمت‌گذاران دولت گوشه‌ای از این خدمات بی‌منت که برای رفاه و آسایش هر چه بیشتر مردم ایران اسلامی انجام گرفته است را معرفی کنند.

هفته دولت هفته قدردانی دولت از ملت برای همراهی و همگامی مردم با دولت در تحقق اهداف اسلامی و هفته قدردانی و سپاس مردم از دولت برای ایجاد رفاه هرچه بیشتر برای آن‌ها است.

در این میان دولت احمدی‌نژاد یکی از دولت‌های موفق و مردمی است که توفیق خدمت به مردم جمهوری اسلامی ایران را دارد به طوری که دولت نهم و دهم با سرکشی به مناطق محروم و دورافتاده از هیچ تلاشی در راستای خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکرده و بر این اساس مردم نیز در راستای اعتلای شاخصه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی همراه و همگام دولت بودند.

سرکشی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به ویژه مناطق دورافتاده نه تنها مورد توجه رئیس جمهور بلکه مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی نیز بود و مسئولان استانی با حضور صمیمی در جمع مردم برای رفع مشکلات شهرها و روستای استان تلاش کرده‌اند.

استان آذربایجان‌غربی به واسطه گستردگی و وسعت، نیازمند حضور جدی مسئولان در نقاط مختلف شهرها و روستاها است و این موضوع از دید مسئولان استان پنهان نمانده و با تلاش شبانه‌روزی همواره در تلاش برای رفع مشکلات و ایجاد فرصتی مناسب برای زندگی بهتر و بهبود معیشت مردمان این مناطق بودند.

در این میان اهتمام جدی دولتمردان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم تحت عنوان پروژه‌های مهر ماندگار نیز نمونه بارزی از خدمت‌رسانی بی‌منت و عدالت‌محوری دولت است که طی آن دولت در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها در صدد است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند تا پروژه‌ای نیمه‌تمام از دولت دهم به دولت‌های دیگر باقی نماند.

اما آنچه در این زمینه حرف اول را در پیشبرد اهداف می‌زند، همراهی‎ ‎ملت با دولت و پشتیبانی مردم از آن است که این امر به نوبه خود عامل ثبات دولت و اقتدار آن است.‎

در هفته ‌اول شهریور ماه که به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده و یادآور خاطرات دوران تلاش و سخت‌کوشی عناصری دلسوز و ایثارگر در نظام اجرایی انقلاب است در آذربایجان‌غربی نیز مسئولان اجرایی بر آن شدند تا گوشه‌ای از زحمات دولت را به تصویر بکشند که صدها طرح‌های صنعتی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، عمرانی و ... نیز در این خصوص افتتاح شد.

413 پروژه عمرانی آذربایجان‌غربی در هفته دولت افتتاح شد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در این ارتباط با تاکید بر اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام استانی با پیشرفت معادل 75 درصد در حال اجرا هستند.

سیدجواد محمودی با تاکید بر توجه مسئولان به مناطق محروم، تصریح کرد: توجه هرچه بیش‌تر به مناطق محروم شاخصه اصلی پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در سال جاری است.

وی با اشاره به پروژ‌ه‌های افتتاح شده هفته دولت، افزود: در هفته دولت امسال 413 پروژه عمرانی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید و این تعداد پروژه فقط شامل پروژه‌های شاخص بود و علاوه بر این پروژه‌های دیگری نیز قبل و پس از هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و می‌رسد.

محمودی با اشاره به توجه دولت به نقاط محروم، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پروژ‌ه‌هایی که در هفته دولت افتتاح شد در مناطق محروم استان واقع شده‌اند به طوری که بخش مهمی از پروژه‌های افتتاحی شهرستان ارومیه به مناطق محروم این شهرستان اختصاص دارد که می‌تواند در روند توسعه پایدار این شهرستان موثر باشد.

به گفته وی از 413 پروژه عمرانی افتتاح شده در هفته دولت امسال، چهار پروژه به صورت استانی و 409 پروژه در قالب پروژه‌های شهرستانی طراحی، اجرا و افتتاح شدند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این میان شهرستان ارومیه با 121 پروژه افتتاحی با اعتبار 514 میلیارد ریال در صدر شهرستان‌های استان از لحاظ تعداد پروژه و میزان اعتبار در استان است.

محمودی بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر را از جمله برنامه‌های مهم مدیریت استان در هفته دولت امسال عنوان کرد و گفت: در مدت باقی مانده از عمر دولت دهم پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه پروژه‌های ملی و استانی به ثمر نشسته و شاهد توسعه عمرانی روزافزون در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

4 هزار میلیارد ریال، ارزش پروژه‌های افتتاح شده

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این زمینه گفت: برنامه‌ریزی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف صنعتی، عمرانی، خدماتی، کشاورزی و آموزشی انجام شده است.

وحید جلال‌زاده با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف در هفته دولت به ارزش بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف، تصریح کرد: افتتاح چندین طرح و پروژه به ارزش 2 هزار میلیارد ریال نیز به دلیل آماده‌نشدن کامل به هفته دفاع مقدس موکول شدند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار استان، افزود: پتروشیمی مهاباد با اعتبار 6 هزار و 500 میلیارد ریال، راه‌آهن میاندوآب به ارومیه، قطعه یک آزادراه ارومیه به تبریز، اتمام ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، تالار مرکزی ارومیه، سد سیلوه و سد چپرآباد از جمله طرح‌های مهر ماندگار استان هستند.

جلال‌زاده با بیان اینکه در دو ماه اخیر 250 میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن میاندوآب ارومیه تزریق شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر با پنج پیمانکار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه محور طرح‌های مهر ماندگار در استان طرح‌های حوزه آب و خاک استان است، گفت: از 48 پروژه مهر ماندگار استان 14 پروژه مربوط به حوزه‌های آب و خاک استان است.

جلال‌زاده با اشاره به ایجاد مهر ماندگار نسخه استانی در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: شیوه‌ای جدید از پروژه‌های استان با نام طرح مهر ماندگار استانی ارائه شده که مورد توجه دیگر استان‌ها نیز واقع شد و در این زمینه 68 پروژه شاخص استانی شناسایی و به عنوان مهر ماندگار نسخه استانی پیگیری می‌شود.

وی پروژه بزرگراه میاندوآب به قره‌چمن و میاندوآب به کرمانشاه را از جمله طرح‌های مهر ماندگار نسخه استانی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نقشه راه توسعه آذربایجان‌غربی برای سال‌های آینده توسط دولت خدمت‌گزار تهیه شده است، افزود: بیش از یک سال است که قرارداد سرمایه‌گذاری پروژه بزرگراه ارومیه به تبریز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده و رایزنی‌ها برای تعیین سرمایه‌گذاران بزرگراه بازرگان به تبریز نیز ادامه دارد.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی راه و بستر برای فعالیت‌های مختلف اجرایی در استان فراهم شده است تا دولت‌های دیگر نیز بتوانند با توجه به ظرفیت‌های استان گام بردارند.

جلال‌زاده گفت: بیش از 600 مصوبه در سفرهای شهرستانی رئیس جمهوری به استان آذربایجان‌غربی صورت گرفته که نقشه راه توسعه استان در این مصوبه‌ها متبلور شده و تمام مطالعات کارشناسی شده در پروژه‌های مختلف استان انجام یافته است.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با هفته دولت و اهمیت نام‌گذاری این هفته، گفت: ساده زیستی و صداقت شهیدان رجایی و باهنر سبب شد تا مورد کینه دشمنان واقع شده و به صورتی مظلومانه به شهادت برسند.

وی با بیان اینکه در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی نام انسان‌های بزرگوار ثبت شده است، تصریح کرد: مردم‌داری و عدالت محوری از شاخص‌ترین ویژگی‌های این دو شهید بزرگوار است.

قاضی پور تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های شهیدان رجایی و باهنر را وظیفه اصلی مراکز علمی و تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: هر گامی که برای تبیین افکار این شهیدان برداشته می‌شود مسیری نو برای پیشرفت کشور باز می‌‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر الگوبرداری از این دو شهید توسط مسئولان، افزود: لازم است تا مسئولان از رفتار و اندیشه‌های این دو شهید بزرگوار الگوبرداری کرده و زندگی آن‌ها را در خدمت به مردم سرمشق خود قرار دهند.

وی با اشاره به عملکرد دولت دهم، اظهار داشت: از جایی که مردم از عملکرد دکتر احمدی‌نژاد در دولت نهم رضایت داشتند در دولت دهم نیز او را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند.

شاید هفته دولت بهانه خوبی برای تقدیر از زحمات دولت و شفاف‌سازی خدمات توسط دولت‌مردان باشد ولی نباید این اقدامات فقط به یک هفته در سال خلاصه شود و لازم است تا دولت قدردان همراهی و همکاری مردم در تحقق اهداف نظام و دولت بوده و مردم نیز قدردان خدمات شبانه‌روزی دولت‌مردان باشند و در این میان آنچه نباید فراموش شود دوری از هرگونه هیجان‌زدگی در تصمیم‌گیری‌ها است چرا که این امر تصمیمی شاید نادرست را که به منافع ملی آسیب‌ می‌رساند، همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول