اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

مقاوم‌سازی ابنیه‌های ماهنشان در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مقاوم‌سازی ابنیه‌های شهرستان ماهنشان از جمله پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مقاوم‌سازی ابنیه‌های ماهنشان در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در حال حاضر چندین دستگاه خودروی سبک و سنگین اداره کل راه و شهرسازی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند.

وی افزود: با هماهنگی‌ها به عمل آمده تجهیزات اداره کل راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان قرار گرفته تا در امور بازسازی مناطق زیر پوشش مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به زودرس بودن سرما در مناطق حادثه‌دیده از زلزله اشاره کرد و افزود: باید به فکر آسیب‌دیدگان بود.

وی انجام ساخت و ساز قبل از آواربرداری را غیرممکن اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به سردسیر بودن منطقه، فرصت زیادی برای حمل تجهیزات مورد نیاز آواربرداری در این مناطق وجود ندارد و باید از همه فرصت‌ها برای این منظور استفاده شود.

باباپور با اشاره به اینکه راه و شهرسازی از روزهای نخست وقوع زلزله در خدمت مجموعه امدادرسانان بوده است، اضافه کرد: امکانات این مجموعه از این به بعد هم به این منظور اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی ابنیه‌های شهرستان ماهنشان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: پل‌های این شهرستان مقاوم‌سازی می‌شوند.

در ادامه این جلسه معاون اورژانس استان زنجان به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی بلافاصله بعد از وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: این دانشگاه اقدام به اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق کرد.

مرتضی ترابی با اشاره به اعلام آمادگی بیمارستان‌های استان زنجان برای پذیرش حادثه‌دیدگان در زلزله آذربایجان تاکید کرد: نیازی به اعزام مجروحان به بیمارستان‌های استان زنجان پیدا نشد.

وی به انجام اقداماتی در حوزه بهداشت توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: واکسن و سایر اقلام بهداشتی نیز بلافاصله به مناطق آسیب دیده ارسال شده است.

معاون اورژانس استان زنجان به ثبت نام از پزشکان داوطلب اشاره کرد و افزود: هر چند دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی نیاز به حضور کادر درمانی را در منطقه منتفی اعلام کرد، ولی از این پزشکان در مواقع مورد نیاز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول