اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی در بندر تجاری دیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر تجاری دیر در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی در بندر تجاری دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد راستاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا قبل از سال 84 هیچگونه زیرساخت بندری تجاری در بندر دیر وجود نداشت و زیرساخت‌های این بندر، محدود به فعالیت صیادی بود.

وی افزود: در سال 84 ما با 30 میلیارد ریال اعتبار، احداث زیرساخت‌های تجاری بندر دیر را با لایروبی حوضچه این بندر شروع کردیم.

راستاد خاطر نشان کرد: با استفاده از مواد حاصل از لایروبی نیز 10 هکتار زمین استحصال کردیم که برای احداث تاسیسات پشتیبانی آماده شد.

وی ادامه داد: متعاقب آن اسکله بلوک وزنی به طول 250 متر برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری با 30 میلیارد ریال اعتبار احداث شد که در هفته دولت سال 89 با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح شد.

راستاد اضافه کرد: در سال 89 نیز کلنگ موج‌شکن تکمیلی بندر دیر به زمین زده شد که در سال 90 با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بندر تجاری دیر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌خواهیم روبناها و تاسیسات بندری شامل انبار، محوطه، بارانداز و ساختمان اداری بندر، برج کنترل ترافیک دریایی و گمرک و ایستگاه آتش‌نشانی را احداث کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در فاصله زمانی موقتی که این فضاهای بندری وجود نداشته ما از کانکس و امکانات موقت استفاده کردیم تا فعالیت تجاری برقرار باشد.

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریالی در بخش‌های تجاری بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از سال 84 و از شروع دولت نهم تاکنون، 5 هزار میلیارد ریال در بخش‌های تجاری بنادر استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

راستاد افزود: در هفته دولت امسال 12 پروژه بندری و دریایی با اعتبار 320 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و یا شروع عملیات اجرایی داریم که از این میان، افتتاح انبار سرپوشیده بندر کنگان و آغاز عملیات اجرایی احداث تاسیسات پشتیبانی بندر دیر با حضور استاندار بوشهر انجام شد.

وی تصریح کرد: بقیه این پروژه‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ابتدای مهر ماه امسال همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته ملی دریانوردی افتتاح می‌شود.

اداره کل بنادر بوشهر دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی شد

وی ادامه داد: در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی که با شعار "تجلی خدمت، فردای روشن"،برگزار شد، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان معرفی و لوح تقدیر و تندیس جشنواره توسط استاندار به این اداره کل اعطا شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول