اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان مستقل می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده تا شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان مستقل ‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان مستقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: منطقه جیرفت و عنبرآباد قطب کشاورزی ایران است و برای اینکه این قطب از بین نرود، باید کارهایی اساسی در این راستا انجام شود.

وی افزود: یکی از این اقدامات لازم و ضروری، طراحی ضربتی یک جدول کشت در منطقه است که با توجه به نیاز بازار تولید داشته باشیم.

عارفی تصریح کرد: آب مصرفی در منطقه بیش از ورودی سفره‌های آب زیرزمینی است و با این کشت‌ها خاک دچار فرسایش و نیروی انسانی هم مستهلک می‌شود و با توجه به این نوع تولید محصول هیچ دریافتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر در این راستا ساماندهی محصولات کشاورزی است تا محصولات به موقع به بازار ارائه شود و سود واقعی برای تولید کننده و مصرف کننده وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کار دیگری که مسئولان و دولت باید انجام دهند، مدیریت منابع آب جنوب است که اگر از امروز تمام اراضی منطقه به آبیاری نوین تبدیل شود، ما می‌توانیم حداقل طی 30 سال آینده به توازن ورودی و خروجی آب برسیم، اگر این توازن ایجاد شود، شاید منطقه نجات پیدا کند.

عارفی با تشکر از اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم در زمینه صنایع تبدیلی اذعان داشت: مهم‌ترین مسئله در این راستا برای از بین نرفتن قطب کشاورزی ما ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی با بیان اینکه پایانه جیرفت هر چه زودتر باید احداث شود تا بحث صادرات را دنبال کنیم، افزود: احداث پایانه به شرکت کشت و صنعت جیرفت واگذار شده است.

عارفی اظهار داشت: با شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان که در شمال استان مستقر است، پیگیری‌های لازم انجام شد تا مدیریت جنوب استان مستقل شود.

وی با بیان اینکه ستاد راهبردی برای کم کردن فاصله بین شمال و جنوب استان به عنوان یک سازوکار ایجاد شد، تصریح کرد: اعتبارات ستاد راهبردی به جنوب کرمان اختصاص پیدا کرد.

عارفی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌های لازم برای گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد انجام شده و این مهم در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: گازرسانی به منطقه ساردوئیه نیز در دستور کار قرار دارد و هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول