اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

بهره‌برداری از 69 پروژه شرکت توزیع نیروی برق در استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از ‌بهره‌برداری 69 پروژه با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال در استان قزوین خبر داد.

بهره‌برداری از 69 پروژه شرکت توزیع نیروی برق در استان قزوین

یوسف جبارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری 69 پروژه با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و 700 هزار ریال آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: از 70 پروژه یاد شده، 35 پروژه در شهرستان قزوین، 22 پروژه در شهرستان البرز، شش پروژه در شهرستان آبیک، دو پروژه در شهرستان بویین‌زهرا و چهار پروژه در شهرستان تاکستان به بهره‌برداری می‌رسد.

* احداث و تجهیز سامانه فوریت‌های برق در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: پروژه‌های یاد شده شامل احداث روشنایی معابر، برق‌رسانی روستایی، توسعه، احداث و اصلاحات شبکه، احداث و تجهیز ساختمانی امور دیچپسینگ و سامانه 121 (فوریت‌های برق) است.

جبارزاده در خصوص اصلاحات و بهینه‌سازی شبکه برق عنوان کرد: در بعضی از مناطق استان قزوین که شبکه‌ها قدیمی و فرسوده هستند در این رابطه اصلاح و بازسازی انجام می‌شود. 

* در هیچ نقطه‌ای از استان، ضعف ولتاژ نخواهیم داشت

وی در رابطه با نوسانات ولتاژ گفت: در هیچ نقطه‌ای از استان ضعف ولتاژ نخواهیم داشت و اگر شاهد افت ولتاژ باشیم نسبت به افزایش ولتاژ بلافاصله اقدام می‌کنیم، مدیریت‌های استان اختیار دارند که در رابطه با ضعف ولتاژ اقدامات لازمه را سریعا انجام دهند.

جبارزاده عنوان کرد: در هر سال در حد قابل قبولی به حجم شبکه و تاسیسات اضافه می‌شود، در هر نقطه‌ای که نیاز به احداث روشنایی معابر احساس شود در این رابطه به تناسب حجم شبکه و بر اساس نیاز روشنایی معابر اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان قزوین در رابطه با واگذاری انشعاب به متقاضیان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی و مهاجرپذیر محسوب می‌شود در این رابطه حجم فروش انشعاب سالیانه حدود 30 هزار متقاضی است که بر اساس ضوابط و مقررات انشعاب واگذار می‌شود و در این رابطه نیاز به احداث شبکه و تأسیسات است.

* استفاده روستاها و ۲ امام‌زاده قزوین از انرژی خورشیدی

جبارزاده در رابطه با انرژی‌های نو افزود: سیاست و برنامه‌ریزی صنعت برق استان قزوین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان است، به عنوان نمونه تعدادی از روستاها و دو امامزاده‌ از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار شده‌اند و نظر به اینکه استان از لحاظ خورشید و باد از توانایی و قابلیت خاصی برخوردار است در این حوزه به طور گسترده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر افزون بر ۳ هزار مگاوات برق تولیدی در سطح استان اعم از نیروگاه گازی، بادی و خورشیدی در دست اقدام داریم.

* بهره‌مندی 99.7 درصد روستائیان از نعمت برق

جبارزاده در رابطه با روستاهای برق‌دار تصریح کرد: 810 روستای برق‌دار در استان وجود دارد که 99.7 درصد جمعیت روستایی از نعمت برق بهره‌مند هستند و تمام روستاهای بالای 20 خانوار برق‌دار هستند، همچنین در استان قزوین 100 درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان قزوین در رابطه با وضعیت توزیع برق در مسکن مهر استان اضافه کرد: در سطح استان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برق‌رسانی به مسکن مهر مشکلی وجود ندارد و شبکه اصلی احداث شده است، در شهرستان آبیک از سه ماه گذشته برق‌رسانی در مسکن مهر آغاز شده و به بهره‌برداری رسیده است و در سایر استان‌ها بستر سازی لازمه انجام شده و توزیع برق در شبکه‌های داخلی در دست اقدام است.

جبارزاده در پایان خاطرنشان کرد: در چهار ماه اول سال با کمبود کنتور مواجه بودیم ولی هم‌اکنون با کمبود کنتور مواجه نیستیم و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول