اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نماز تغذیه‎کننده 8 سال دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری نماز را تغذیه‎کننده رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نام برد و گفت: رزمندگان با تاسی از نماز آخر سرور و سالار شهیدان، در سخت‌ترین لحظات از نماز استمداد می‌طلبیدند.

نماز تغذیه‎کننده 8 سال دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش نقش نماز در دفاع مقدس در شهرکرد اظهار داشت: پیوند رزمندگان با نماز در سال‌های دفاع مقدس و عجین شدن آنان با این فریضه الهی آنچنان بود که قدرت‌هایی که جنگ را بر ما تحمیل کردند، نتوانستند به اهداف از پیش تعیین شده خودشان دست یابند.

وی افزود: نماز جماعت در جبهه‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های رزمندگان اسلام بود که گاه در خطوط مقدم جبهه نیز در سنگرها اقامه می‌شد.

نکونام تاکید کرد: رزمندگان با تاسی از نماز آخر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در سخت‌ترین لحظات از نماز استمداد می‌طلبیدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نافله‎های شب، مناجات‌های عاشقانه و نجواهای عارفانه رزمندگان اسلام، بهترین قوت و قدرت را به آنها می‌بخشید و آنان را در برابر دشمن مجهز به انواع سلاح‌ها تجهیز می‌کرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در اسلام گفت: نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هیچ عملی از اعمال دینی و افعال عبادی با آن قابل مقایسه نیست.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر خواسته باشیم تعالیم و دستورهای دین را درجه‌بندی و مراتبشان را مشخص کنیم، نماز در بالاترین درجه و مرتبه‌ تعالیم دینی قرار دارد.

نکونام ادامه داد: اگر درک و معرفت به ارزش نماز برای کسی حاصل شود، هرگز در آن کوتاهی نکرده و یا آن را ترک نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کسی‌ که با نماز مأنوس است در قلمرو نور و روشنایی قرار دارد، گفت: آنکه با نماز فاصله دارد از نور و روشنایی دور افتاده و خود را در محیط تاریکی و ظلمت انداخته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول