اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 آبان ماه

دومین جشنواره ملی نماز در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری نماز در تاریخ بیستم آبان ماه در همدان خبر داد.

دومین جشنواره ملی نماز در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری نماز با هدف ترویج این واجب الهی در بین مردم به ویژه جوانان در رشته‌های فیلم‌نامه‌نویسی، ساخت فیلم کوتاه و 100 ثانیه‌ای، داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی به صورت ملی و سراسری در استان همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته که برای نخستین بار این جشنواره در استان برگزار شد با استقبال بسیار خوبی همراه بود و 450 اثر به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور ارسال شد که طی داوری‌های انجام شده برترین‌های خود را شناخت و امیدواریم این جشنواره امسال با شور و خاص بیشتری برگزار شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: استفاده از ابزار و وسیله هنر برای القای مفاهیم دینی به ویژه امر مقدس نماز بسیار اثرگذار و مفید است و باید از تولیدات فاخر هنری برای ترویج بیشتر این واجب و امر مقدس بهره گرفت و در این راستا می‌توان استعدادهای هنرمندان کشور را نیز محک زد و برای برنامه‌ریزی بهتر در آینده فرهنگی از آن بهره برد.

وی برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را فرصت مغتنمی برای شناخت ظرفیت‌ها و خلاقیت هنری هنرمندان عنوان کرد و گفت: در این راستا برگزاری این جشنواره‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد و مسئولان امور فرهنگی و مذهبی کشور به ویژه ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران، ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و... باید در این زمینه قشر هنر را مورد حمایت بیشتر قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم زمان برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز را بیستم آبان ماه عنوان کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در رشته‌های اعلام شده تا دهم مهر ماه به دبیرخانه جشنواره در ستاد اقامه استان ارسال کنند و تاکنون نیز آثاری از هنرمندان به این دبیرخانه رسیده است که در موعد مقرر مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از انجام داوری‌ها برگزیدگان انتخاب و جوایز ارزنده‌ای به منتخبین اهدا خواهد شد.

وی در پایان بر بحث برگزاری نماز در ادارات شهرستان و مساجد بسیار تأکید کرد و گفت: نماز را باید آن طور که حق نماز است ادا کنیم و مسئولان در این راستا وظیفه سنگین‌تری دارند چرا که کسی که در ادای این فریضه الهی ثابت قدم باشد و به درستی حق نماز را ادا کند به دیگر وظایفش نیز در قبال دیگران به درستی عمل می‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول