اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تحقیق اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

صدور 620 مفاصا‌حساب برای موقوفات شهرستان قاینات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تحقیق اوقاف خراسان جنوبی از صدور 620 مفاصاحساب برای موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان قاینات خبر داد.

صدور 620 مفاصا‌حساب برای موقوفات شهرستان قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمد درخشی با اشاره به اهمیت تحقیق در اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: تحقیق امر بسیار مهمی در بدنه اوقاف است که می‌تواند ساماندهی امورات به ویژه موقوفات را انجام دهد.

وی افزود: نظارت بر متولیان موقوفات خراسان جنوبی اعم از متصرفی و غیرمتصرفی از وظایف اصلی این اداره بوده که شعبه حسابرسی و حقوقی آن همیشه در پی حیات و حفظ موقوفات ‌است.

رئیس اداره تحقیق اوقاف خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین از این تعداد مفاصاحساب، 15 مفاصا مربوط به بقاع متبرکه قاین و مابقی مربوط به موقوفات شهرستان است.

درخشی ادامه داد: اداره تحقیق در اوقاف خراسان جنوبی در خرداد‌ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و تازه تاسیس است.

وی افزود: پس از استقرار کامل اداره تحقیق و انتقال پرونده‌های مربوطه از اوقاف خراسان رضوی و ساماندهی پرونده‌ها به وظایف اصلی تحقیق یعنی حسابرسی، صدور گواهی مصرف برای موقوفات فاقد وقف‌نامه، نظارت و ارزیابی عملکرد متولیان و امنای موقوفات، رسیدگی بر عملکرد مالی و اجرای صحیح نیات واقفان پرداخته‌ایم.

رئیس اداره تحقیق اوقاف خراسان جنوبی گفت: حسابرسی از موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان‌ها آغاز شده و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین از نخستین ادارات در امر حسابرسی بوده که 620 مفاصای حساب برای موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان صادر شده است.

درخشی اظهار کرد: هزینه‌کرد موقوفات استان که توسط ادارات اوقاف و متولیان از موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی صورت می‌گیرد از سوی شعبه حسابرسی تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و اسنادی که مورد قبول باشد تأیید و اسنادی که دارای مشکل باشد و در اجرای نیات واقفان خیراندیش هزینه نشده باشد، مرجوعی و یا مردودی اعلام می‌کند و به حساب‌رسان مهلت داده می‌‌شود تا آن را به اصل موقوفه بازگردانند. 

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول