اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

جهاد مسجدسازی با یاری مردم نتیجه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: جهاد مسجدسازی در استان تنها با یاری مردم به نتیجه می‌رسد.

جهاد مسجدسازی با یاری مردم نتیجه می‌دهد

حجت‌الاسلام غلامرضا محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای وظایفی که بر عهده اوقاف است طرح ساخت 250 مسجد در مناطق شهری و روستایی با جمعیت بالای 200 نفر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ساخت 250 مسجد در سطح این استان در هفته دولت با کلنگ‌زنی یک مسجد توسط استاندار فارس در شهرک والفجر آغاز شد و از این تعداد 175 مسجد در روستاهای با جمعیت بالای 200 نفر، مابقی در 60 نقطه شهری فاقد مسجد و 15 نقطه نیز در حاشیه کمربندی شیراز در مناطقی مانند شهرک‌های بهاران، فرزانگان و میانرود قرار دارد.

محمد‌زاده ادامه داد: در آغاز راه و نخستین مسجدی که کلنگ زده شد خیران نیز کمک کردند و لازم است در جهاد مسجدسازی در ادامه راه نیز این کمک‌ها تداوم داشته باشد.

وی گفت: با فضای خدمت‌رسانی ایجاد شده، امید داریم که تا پایان سال 92 این 250 مسجد را با کمک مردم و خیران به ثمر برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: 30 درصد اعتبار این 250 مسجد آماده شده، اما انتظار این است که همان‌طور که مردم تا پیش از این خود پشتیبان اصلی ساخت و مدیریت مساجد بوده‌اند در این جهاد مسجدسازی نیز یاریگر اوقاف و امور خیریه استان باشند.

وی در مورد طرح ملی حفظ قرآن در استان فارس تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند اگر در کشور ما 10 میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد تبدیل به ملتی پولادین می‌شویم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به طور جدی وارد این بحث شد.

محمد‌زاده تصریح کرد: از لحاظ سازمانی اوقاف مسئول برگزار‌ کننده مسابقات قرآن بوده و همواره یکی از رشته‌هایی که در مسابقات حضور دارد رشته حفظ قرآن است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پیش از این بانی مسابقات حفظ قرآن، کار خاصی برای پرورش حافظ و قاری قرآن انجام نمی‌داد بنابراین در این راستا برنامه‌ریزی و سهم‌بندی صورت گرفت و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز متکلف پرورش حافظ قرآن شد.

محمدزاده اضافه کرد: اداره کل اوقاف فارس نسبت به ظرفیت بالای این استان به ویژه در مورد حفظ، 15 هزار نفر حافظ یک تا سه جزء را تا پایان سال 91 در نظر گرفت.

وی افزود: به همین منظور پایگاه‌ها، امامزادگان و مساجدی که برای این امر آمادگی و ظرفیت داشتند برای ثبت‌نام، ساماندهی و برگزاری جلسات حفظ در نظر گرفته شدند.

مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: تاکنون نزدیک به 15 هزار و 500 نفر از خانمها و آقایان در این پایگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: استقبال در طرح ملی حفظ قرآن در استان فارس بسیار چشمگیر بوده و بسیاری از پایگاه‌ها زودتر از موعد جزء اول قرآن کریم را به اتمام رسانده و وارد جزء دوم شده‌اند.

به گفته وی، نکته مهم در طرح ملی حفظ قرآن این است که تمام کسانی که مشغول حفظ هستند به کانال مسابقات وصل شده و پس از شناسنامه‌دار شدن، هویت قرآنی کشوری و بین‌المللی پیدا ‌کنند.

وی اضافه کرد: تجمیع فعالیت موسسات قرآنی و پایگاه‌ها و سایر نهادهای دولتی و خصوصی که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند و هدفمند کردن این فعالیت‌ها به سوی مسابقات باعث می‌شود که رقم حافظان قرآن به یک‌باره در این استان به بالای 100 هزار نفر و طی یک تا دو سال آینده به بالای 400 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول