اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بویین زهرا خبر داد

برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم امسال با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در این شهرستان برگزار می‌شود.‌

برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی صبح امروز در جلسه اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: این مسابقات مهر ماه جاری در بقاع و امامزاده‌های این شهرستان با حضور پرشور تعداد زیادی از قاریان و حافظان قرآنی برگزار می‌‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات افزود: علاقه‌مندان و هنرجویان می‌توانند با نام‌نویسی در هر یک از بخش‌های مختلف این مسابقه سراسری اعم از قرائت، حفظ و روخوانی جزو شرکت‌کنندگان این دوره باشند.

وی با بیان اینکه اهمیت پرداخت به موضوعات قرآنی امروز یکی از ضروریات مهم جامعه اسلامی به شمار می‌رود، بیان کرد: قرآن کریم به عنوان تنها هدایت‌گر و مشاور امین به انسان‌ها و مسلمانان جهان سفارش کرده که تنها در پناه عمل به موازین بلند و آسمانی است که می‌توان سعادت و رستگاری حقیقی را برای خود رقم زد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره در حوزه ترویج امور و برنامه‌های دین‌محور ابراز کرد: برگزاری کلاس‌های ویژه حفظ قرآن کریم برای سنین ابتدایی و راهنمایی، توزیع ویژه‌نامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و تکایای مذهبی و نیز ارایه مقالات به مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی از اهم برنامه‌های شاخص این اداره است.

کریمی با بیان اینکه در راستای نهضت ملی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا آمادگی کامل خویش را برای برپایی دوره‌ها و طرح‌های ویژه قرآنی در سراسر این شهرستان و به‌ویژه روستاها و مناطق محروم آن دارد، افزود: این کار لازم است که با مشارکت سایر مسئولان و به‌ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا همراه شود.

وی با اشاره به لزوم احیای فریضه زکات در جامعه بیان کرد: این مهم باید مقدمه‌ای در مسیر تحول و سیر همه‌جانبه نظام اسلامی قرار گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: امیدواریم که با تلاش تمام کارگزاران صدیق عرصه اقتدار و پویایی بیشتر ایران اسلامی از جنبه‌های مختلف مهیا شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول