اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بیوتکنولوژی کشور:

همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بیوتکنولوژی کشور گفت: سومین همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در مشهد و در روزهای 13 تا 15 شهریورماه سال جاری برگزاری می‌شود.

همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس صاحب‌قدم لطفی ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران که در سالن جلسات دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سومین همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با رویکرد افزایش توان علمی و شناخت و معرفی دستاوردهای بیوتکنولوژی دانشمندان کشور در راستای بهبود کارایی و افزایش تولید داخلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همت و تلاش مضاعف دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و بسیج اساتید کشور، ادامه داد: بالغ بر یک هزار و 100 مقاله از طریق درگاه اینترنتی همایش به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد با بررسی‌های اساتید برجسته کشور حدود 36 مقاله به صورت سخنرانی کلیدی و 876 مقاله به صورت پوستر پذیرش شده است.

رئیس همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به محوریت‌های این همایش، گفت: محوریت‌های همایش شامل،‌تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فرصت‌ها و راهکارها در مقوله بیوتکنولوژی، بیوتکنولوژی در امنیت غذایی کشور به منظور تولید غذای سالم با محوریت خودکفایی و تجاری‌سازی محصولات و دانش فنی در بیوتکنولوژی می باشد.

لطفی خاطرنشان کرد: 5 کارگاه آموزشی با عنوان‌های،‌ بیوانفورماتیک کاربردی در تکنولوژی، مبانی کشت بافت و انتقال ژن گیاهی، آموزش نرم‌افزار Endnote، شیوه نگارش مقالات ISI‌ و کاربرد بیوتکنولوژی در فضای سبز شهری در این همایش برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های فعال صنعتی در کشور است، بیان کرد: توسعه همه جانبه این بخش مستلزم فراهم آوردن زمینه استفاده عملی از علوم جدید مانند بیوتکنولوژی در زمینه‌های مختلف علوم کشاورزی است، همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران نیز به جهت برداشتن گامی عملی در این راستا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بیوتکنولوژی کشور تصریح کرد: این همایش فرصت ارزشمندی در گردهم آوردن دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف علمی و عملی مرتبط با زمینه‌های بیوتکنولوژی و تبادل تجارب و دستاوردهای مراکز علمی و دانشگاه‌ها با بدنه صنعت و معرفی توانمندی‌ها، سنگ بنایی در کشاورزی کشور بوده است.

لطفی با تأکید بر اینکه باید زمینه‌ساز حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشیم، اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک رشد چشمگیر تولید ملی در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی و صنایع وابسته به آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول