اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

چشمه اعلای دماوند بهسازی و ساماندهی می‏شود

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند اعلام کرد: سایت گردشگری چشمه اعلای دماوند بهسازی و ساماندهی می‏شود.

چشمه اعلای دماوند بهسازی و ساماندهی می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز در راستای بررسی و ارزیابی روند پروژه بهسازی و ساماندهی سایت گردشگری چشمه اعلا در شهر دماوند، رئیس شورای شهر و یکی از اعضای شورا به همراه شهردار دماوند از این سایت گردشگری بازدید کردند.

مرتضی همتی، شهردار دماوند در حاشیه بازدید از سایت گردشگری چشمه اعلای شهر دماوند به اجرای پروژه‏ای در راستای بهبود شرایط موجود این سایت اشاره کرد و اظهار داشت: چشمه اعلا یکی از مکان‏های گردشگری و جذاب این شهر در بخش توریستی بوده که به علت نامطلوب بودن شرایط موجود این سایت نیازمند ساماندهی و بهسازی است.

وی با اشاره به اجرای طرحی جدید و متفاوت در این پروژه تصریح کرد: این پروژه در سه فاز به اجرا می‏رسد که فاز اول پروژه در دو بخش اجرای طرح سر در ورودی سایت و همچنین مسیر دسترسی به این مکان گردشگری است که به صورت سنگ فرش انجام می‏شود.

شهردار دماوند ادامه داد: همچنین ایجاد یک مسیر پلکانی در وسط پیاده راه برای عبور نهر آب جانمایی شده که طراوت خاصی به حال و هوای سایت می‏دهد.

همتی در ادامه با اشاره به فاز دوم طرح خاطرنشان کرد: در فاز دوم، مسیرهای بالادستی پروژه به ویژه در قسمت شمالی سایت که در حال حاضر به صورت نابسامان بوده، باغ راهی برای عبور پیاده‏روها در آن تعبیه خواهد شد و در امتداد هر یک از مسیرها نیز سکوهایی برای استراحت مسافران و گردشگران ایجاد می‏شود.

وی ادامه داد: فاز سوم پروژه به بخش ساماندهی محوطه اصلی و چشمه پرداخته خواهد شد.

همتی با بیان اینکه مکان گردشگری چشمه اعلا به واسطه شهرتی فراوان در خصوص داشتن آبی گوارا و دارویی، بخش عمده‏ای از این پروژه به آبنما اختصاص می‏یابد، بیان داشت: در فاز سوم این سایت مقرر شده است تا حوضچه‏ای هشت ضلعی با داشتن فواره‏ای در وسط آن احداث شود که با اتصال چهار مسیر آب به این حوزچه به طرح طراوت و شادابی خاصی خواهد داد.

در این بازدیدی که با حضور رئیس شورای شهر و یکی از اعضای شورا انجام شد، این طرح با توجه به داشتن زیرساخت‏های لازم و شرایط مطلوب گردشگری مورد حمایت اعضای شورای شهر دماوند قرار گرفت.

شهردار دماوند نیز تاکید کرد: این مکان گردشگری سال‏هاست به علت عدم مدیریت پایدار در راستای ساماندهی این مکان با مشکلاتی مواجه بود، به طوری که هر ساله بدون داشتن برنامه‏ای اصولی با اجرای طرح‏های متعدد و ناپایدار برای بهبود این مکان هزینه می‏شد.

همتی اضافه کرد: اجرای این طرح و نیز حفظ و حراست از آن، چشمه اعلا را تا مدت‏ها با طراوت و شاداب نگاه خواهد داشت.

شهردار دماوند در ادامه یادآور شد: در راستای مذاکرات این نهاد با مالکان مراتع و اراضی اطراف سایت، این محوطه وسیع‏تر شده و اطراف چشمه ساماندهی می‏شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول