اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

فقیه و دانشمندی که تابع ولایت نباشد پشیزی ارزش ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران ولایت‌پذیری را یکی از ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) دانست و گفت: فقیه و دانشمندی که تابع ولایت نباشد پشیزی ارزش ندارد.

فقیه و دانشمندی که تابع ولایت نباشد پشیزی ارزش ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم سوگواری وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که در حسینیه فاطمیه شهرری برگزار شد، با اشاره به جایگاه و مقام حضرت سیدالکریم (ع) گفت: در بین امامزاده‌ها از نظر مقام حضرت معصومه (س) مقامی دارند که عقل مبهوت می‌شود و بعد از ایشان حضرت عبدالعظیم (ع) از مقام والایی برخوردار هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: فردی از صحابه از امام صادق (ع) پرسید چرا سلمان حساب خاصی دارد، حضرت در پاسخ صحابه فرمودند، سلمان از سه خصوصیت ویژه برخوردار است، امام صادق (ع) ذوب شدن در ولایت و دارا بودن 10 درجه از ایمان را از ویژگی‌های سلمان برشمردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) نیز در ارتباط با سلمان فرمودند، به سلمان علم اولین و آخرین داده شده است.

* فقیه و دانشمندی که تابع ولایت نباشد پشیزی ارزش ندارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نیز از خصوصیات حضرت سلمان (ع) برخوردار بودند، عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) چهار امام را درک کردند، ایشان امام هفتم تا دهم را درک کردند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) زمان امام هادی (ع) پیر شده بودند در حالی که امام هادی (ع) در سن جوانی بودند، حضرت عبدالعظیم (ع) که عالم، محدث و دانشمند بودند خدمت امام هادی (ع) رسیدند و گفتند، می‌خواهم دینم را عرضه کنم که اگر اشکال دارد بفرمایید و این عمل حضرت درس است که اگر کسی فقیه و دانشمند باشد اما تابع ولایت نباشد پشیزی ارزش ندارد.

فضیلت‌های حضرت عبدالعظیم (ع)

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فضیلت‌های حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یادآور شد: امام هادی (ع) به فقها عرض کردند، برای سئوالات فقهی خود به حضرت عبدالعظیم (ع) مراجعه و سئوالات خود را عرضه کنید، اما حضرت عبدالعظیم (ع) خودش را در مقابل امام زمان خود هیچ می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران در ارتباط با عالم گفت: هر کس عالم را اکرام کند خداوند متعال را اکرام کرده است و بر اساس روایات معصومین علیهم‌السلام کسی از علماء فاصله بگیرد یا آنها را ترک کند برکت از عمر و مالش می‌رود.

این استاد اخلاق با اشاره به مقام والای حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز داشت: مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بالاتر از مقام مراجع ما است، چرا که ایشان امام رضا (ع) را زیارت کردند.

بیانات رهبری در اجلاس نم بلندگوی امام زمان (عج) بود

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس نم گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس سران کشورهای عدم تعهد بلندگوی امام زمان (عج) بود و این اثر علم توام با تقوا است.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه مقامات سیاسی کشورها که با مقام معظم رهبری دیدار داشتند تحت تاثیر قرار گرفتند، عنوان کرد: مقامات کشورها همچون دبیرکل سازمان ملل و ... با دیدار با مقام معظم رهبری تحت تاثیر قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، این مراسم که با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان حریم امن الهی برگزار شد با مدیحه‌سرایی مرتضی طاهری ادامه یافت و  مردم خداجو در فراق حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اشک ماتم ریختند.

سید الکریم (ع)

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام، یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی، عملی و جهادی است که تاکنون آن‌گونه که شایسته است، شناخته نشده است.

پدر حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، «عبدالله» نام داشت و مادرش، «فاطمه» دختر عقبة بن قیس بود.

عبدالله، در زمان حیات جدش «حسن بن زید» متولد شد و چون قبل از تولدش، پدرش «علی» در زندان درگذشت ،جدش کفالت او را به عهده گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول