اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

فرهنگ جهاد در جامعه ترویج شود/ سپاه مراقب آسیب‌های اجتماعی باشد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع معظم تقلید در قم با بیان اینکه سپاه همیشه سرزنده، بالنده، قوی و نیرومند خواهد بود، بر لزوم ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت در بین نسل جوان جامعه تاکید کرد.

فرهنگ جهاد در جامعه ترویج شود/ سپاه مراقب آسیب‌های اجتماعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با ایشان، ضمن ابراز خرسندی از تعامل روزافزون فرماندهان سپاه با مراجع اظهار کرد: من از دیدار با شما بسیار خوشحالم و مطالبی که برای شما عزیزان عرض می‌کنم، جنبه تاکیدی دارد.

وی گفت: سپاه امتیازش نسبت به سایر قوای نظامی در سراسر جهان به این است که به عنوان یک گروه مذهبی پیش از آن که نظامی باشد، مطرح بوده و است، بنابراین باید به همان اندازه که به مسائل نظامی توجه دارد به همان اندازه نیز به مسائل مذهبی نیز توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: سپاه به همان اندازه که روی آموزش نظامی تاکید دارد، باید به همان اندازه هم روی آموزش مذهبی تاکید داشته باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برنامه‌های سپاه برای پاسداران اظهار کرد: برنامه‌هایی که در سپاه اجرا می‌شود، باید قوی باشد و برای آنکه عادی نشود و تاثیر خود را از دست ندهد، باید متنوع برگزار شود.

وی افزود: دعوت از سخنران‌های مختلف برگزاری مسابقات و از این نوع برنامه‌ها به تنوع برگزاری مراسم کمک می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر آموزش‌های مذهبی ضعیف شود، به همان اندازه نیز سپاه ضعیف و آسیب‌پذیر خواهد شد، بر لزوم اجرای طرح‌های ابتکاری و نو تاکید کرد و اظهار داشت: باید گروهی در سپاه باشند که به ارائه طرح‌های متنوع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تنوع در برنامه‌ها اثرگذاری بیشتری خواهد داشت گفت: تنوع را باید از قرآن کریم آموخت، هر سوره‌ای یک شکل خاصی دارد، شکل آیات متفاوت است، در بعضی از سوره‌ها تکرار دارد و بعضی از سوره‌ها نه، کسانی که با ادبیات عرب آشنایی دارند می‌دانند که در 114 سوره قرآن کریم، 114 نوع ادبیات به‌کار رفته است و به همین دلیل جاذبه بسیاری دارد و هر چه انسان می‌خواند کهنه نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید یک گروه، اهل فکر و ابتکار داشته باشید و این یک مسئله مهم برای سپاه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروز این جامعه جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند اظهار کرد: نسل جوان باید رشادت‌ها و شب‌های حمله و آن شور و اشتیاق‌ها و مناجات‌ها و دعاها را با بهره‌گیری شما از هنر و فیلم درک کند.

وی افزود: باید آن حال و هوای جنگ تحمیلی به آنها نشان داده شود، تا آنان نیز حتی به مقدار کم با آن حال و هوا آشنا شده و تجربه‌هایی که حاضران در آن صحنه‌ها دریافت کرده‌اند در حد پایین‌تری داشته باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان با بیان اینکه با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه گریبانگیر جوانان و نوجوانان شده، باید مراقب باشید که این آسیب‌ها به سپاه و بسیج ورود پیدا نکند اظهار کرد: با توجه به بمباران تبلیغات دشمن علیه نظام و سپاه، باید فرماندهان، مدیران و پاسداران در حفظ آبروی سپاه و بسیج، مراقبت ویژه داشته باشند.  

مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در ابتدای این دیدار به صورت جداگانه به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد سپاه استان قم پرداخت.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول