اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه کشاورزی استان بوشهر

130 طرح توسعه کشاورزی برای شهرستان دیر تصویب شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‎های توسعه کشاورزی مقرراتی دارد که طبق این مقررات 130 طرح کشاورزی برای شهرستان دیر در کارگروه کشاورزی استان بوشهر تصویب شده است.

130 طرح توسعه کشاورزی برای شهرستان دیر تصویب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در جمع نخبگان روستای آبکش اظهار داشت: دولت برای ایجاد اشتغال به‌ویژه در روستاها اقدام به گسترش طرح‎های توسعه کشاورزی کرده است که در مرحله اول به افراد دارای آب و زمین و در مرحله دوم و سوم به افرادی که فاقد زمین و آب هستند تسهیلاتی داده می‎شود تا در زمینه ایجاد شغل تلاش کنند.

وی افزود: مردم همواره حضوری پرشور در صحنه‎های انقلاب و نظام داشته‎اند که این حضور معادلات را به نفع نظام تغییر داد و ثابت کردیم هر چه دشمن فشار را بیشتر کند ما بیشتر می‎ایستیم.

دهیار روستای آبکش نیز در این دیدار گفت: در این چند سال بازیچه دست برخی مسئولان شدیم و مدیرکل ورزش و جوانان هیچ توجهی به نیازهای مردم این روستا نظیر سالن و زمین ورزشی نداشته است و هیچ مرکز فرهنگی مانند کتابخانه برای استفاده جوانان وجود ندارد.

علی بحرانی افزود: روستای آبکش به شدت نیازمند وسیله نقلیه عمومی برای انتقال مردم به مرکز شهرستان و استان و تکمیل طرح هادی است.

بخشدار بردخون نیز گفت: اعتبارات قبلی طرح هادی 35 میلیون تومان بوده که اکنون به حدود 120 میلیون تومان رسیده است.

مسعود محمدپور اضافه کرد: امیدواریم بنیاد مسکن با تدبیر خاصی این طرح‌ها را عملی کند و متولیان ورزشی توجه بیشتری به نیازهای ورزشی بخش بردخون داشته باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت ابوذر غفاری نیز گفت: شغل 98 درصد مردم روستا کشاورزی است ولی بسیاری از جوانان زمینی در اختیار ندارند در حالی که زمین‎های اطراف روستا به افراد غیربومی واگذار شده است.

سید اسماعیل هاشمی با بیان اینکه جوانان نیاز به زمین ورزشی، پارک و سالن ورزشی دارند و روستا نیازمند استقرار پاسگاه انتظامی و اعتبار برای تکمیل مهدیه است اظهار داشت: اکثر بسیجیان به دنبال وام سرگردان هستند و از مسئولان می‎خواهیم مشکلات و نیازهای روستای یک‌هزار و 200 نفری آبکش را رفع کنند.

در ادامه برخی جوانان خواستار ایجاد فضای مطالعه، کتابخانه عمومی، اشتغال، سرانه ورزشی، کمک به دامداران، پیگیری موضوع نوار مرزی و بدی آب و هوا برای فرهنگیان و کارمندان و لزوم انتخاب مدیران استانی از شهرستان‎های جنوبی شدند.

نماینده مردم شهرستان‎های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی نیز قول داد در حد توان خواسته‎های مردم روستا به‌ویژه ایجاد کتابخانه عمومی در روستا را پیگیری کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول