اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اختصاص 298 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بیش از 298 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در استان سیستان‌وبلوچستان توزیع شده است.

اختصاص 298 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: کشاورزی و بخش‌های زیرمجموعه آن در استان سرمایه‌های خدادادی و پایان‌ناپذیری است که در طول تاریخ در اختیار مردم استان بوده و در حال حاضر راه نجات استان از معضلات بیکاری و مشکلات ناشی از آن در گرو توسعه کشاورزی، پرورش دام و طیور، صید و صیادی و صنایع دستی روستایی است.

وی با اشاره به اهتمام دولت دهم برای توسعه توان بخش کشاورزی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان افزود: در این راستا، افزون بر 298 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان توزیع شده است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: حمایت از طرح‌های تعاونی کشاورزی برای افراد بومی به عنوان یک اولویت ضروری برای دستگاه‌های متولی مورد تأکید بوده و همکاری بانک‌های عامل بر پرداخت تسهیلات و نظارت بر هزینه درست آن را خواستار هستیم.

نارویی با تشریح شرایط موجود استان بر اثر خشکسالی‌های اخیر بیان داشت: سیستان‌وبلوچستان بالاترین جمعیت جوان و متقاضی کار را دارا است که باید با کنترل روان آب‌ها، احداث سدها و بند سارهای خاکی و اجرای طرح‌های آبخیزداری، آب مورد نیاز کشاورزی استان را تأمین و برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان در اختیار متقاضیان این طرح‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است، گفت: متقاضیان می‌توانند با تأسیس شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های تعاونی از تسهیلات با بهره هفت درصد برای احداث طرح‌های زراعی، باغداری، پرورش دام و طیور، طرح‌های شیلاتی و پرورش آبزیان و ایجاد صنایع تبدیلی بهره گیرند.

محمد کیخا با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برای تولید انواع محصولات کشاورزی و دیگر تولیدات دامی و شیلاتی خواستار ارائه الگوی کشت و روش کشت به کشاورزان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی استان شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول