اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

وام توسعه کشاورزی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: در بحث توسعه کشاورزی دولت وام 15 ساله با سود هفت درصد برای افراد بیکار و فارغ‌التحصیلان در بخش کشاورزی پرداخت خواهد کرد.

وام توسعه کشاورزی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: در بحث توسعه کشاورزی دولت در اقدامی جدید منابع و مراتعی را که در اختیار خود دارد به اضافه وام هفت درصدی 15 ساله برای افراد بیکار و فارغ‌التحصیلان کشاورزی اختصاص داده است.

وی در خصوص پروژه‌های در حال احداث همدان گفت: پروژه‌های بسیار خوبی از قبیل بیمارستان‌ها، کنارگذرها، شهربازی و ... در حال احداث است و آزاد راه تهران همدان که تا شروع فصل سرما به بهره‌برداری خواهد رسید نیز یکی از این پروژه‌ها است.

فرماندار همدان با بیان اقدامات انجام گرفته تصریح کرد: 45 میلیارد تومان برای بهسازی و توانمندسازی حاشیه شهر‌ها در نظر گرفته شد که تاکنون نیمی از آن محقق شده و همچنین دولت 10 میلیارد تومان اعتبار به اضافه 8 میلیارد تومان کمک‌‌ مردمی برای ساخت حوزه‌های علمیه اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته سرانه ورزشی 15 سانتی‌متر مربع برای هر فرد بود که این رقم در حال حاضر به 68 سانتی‌متر مربع رسیده که در کنار آن ساخت چهار سالن ورزشی در دست اقدام است و با تکمیل این چهار سالن ورزشی سرانه ما به حد استاندارد جهانی یک متر مربع خواهد رسید.

قهرمانی‌مطلق از اختصاص 22 میلیارد تومان اعتبار در بحث مدیریت شهری خبر داد و اذعان کرد: در سال 90 برای پوشش رودخانه‌ها، ساخت تقاطع‌های همسطح و خدماتی که به مدیریت شهری ارتباط دارد 22 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: قبل از سال 84 سطح کشت گلخانه‌ای ما به 3 هزار و 400 متر مربع می‌رسید که این رقم در سال 91 به 170 هزار متر مربع رسیده و در زمینه آبیاری تحت فشار نیز که به بیش از 14 هکتار رسیده و با این رقم 65 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

فرماندار همدان در زمینه رسیدگی به روستاها نیز یادآور شد: اقدام خوبی که در دولت نهم و دهم صورت گرفت توجه به مناطق روستایی و بهسازی این مناطق برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها بوده است.

وی اضافه کرد: امروز ما در روستای بالای 50 نفر جاده فاقد آسفالت نداریم و همچنین وام 12 میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی با سود پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش به طرح ساماندهی گلزار شهدا که در کشور بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت: تمامی گلزارهای شهدا به جز 17 گلزار ساماندهی شدند که این 17 گلزار نیز تا شروع فصل سرما ساماندهی آن به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول