اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

تصویب 30 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی در ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از تصویب 30 طرح در بیست و یکمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در ملایر خبر داد.

تصویب 30 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در ملایر با بیان اینکه این کارگروه از نظر تعداد طرح‌ها و تسهیلات پرداختی رتبه نخست استان را از آن خود کرده است، افزود: در این راستا تاکنون از طرح‌های بخش توسعه کشاورزی استقبال خوبی شده است.

وی توسعه بخش کشاورزی ملایر را یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص استفاده بیشتر از اراضی منابع طبیعی برای تولید بیشتر و همچنین نظارت دقیق بعد از اعطای تسهیلات کشاورزی به متقاضیان اقدامات لازم را داشته باشند و طرح‌ها را پیگیری کنند.

فرماندار ملایر از ارسال 284 پرونده تا کنون در سه شعبه بانک کشاورزی ملایر، سامن و جوکار خبر داد و گفت: از این تعداد، 80 پرونده برای اخذ تسهیلات مصوب و 38 پرونده نیز پرداخت شده است.

وی از تصویب 30 طرح جدید در بیست و یکمین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی ملایر خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل طرح‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، دامداری و... است.

خیریانپور عنوان داشت: در حال حاضر 492 طرح با پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 83 نفر و سرمایه‌گذاری 440 میلیارد ریال در زمینه توسعه کشاورزی ملایر به تصویب رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شهرستان ملایر رتبه نخست استان را در استعدادیابی اراضی ملی و واگذاری قطعی این اراضی به متقاضیان به خود اختصاص داده است.

فرماندار ملایر تصریح کرد: از 17 هزار و 949 هکتار اراضی استعدادیابی شده استان، 5 هزار و 324 هکتار، معادل 29 درصد مربوط به شهرستان ملایر است.

وی ادامه داد: از این میزان، یک هزار و 413 هکتار برای واگذاری در ستاد اجرایی شهرستان به تصویب رسیده که معادل 48 درصد استان است.

خیریانپور از واگذاری 307 هکتار از اراضی ملی ملایر به طور قطع به متقاضیان استفاده از تسهیلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: 837 هکتا‌ر اراضی نیز در روستای اسلام‌آباد و 269 هکتار در روستای پیرمیشان آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، یک هزار و 106 هکتار دیگر نیز از اراضی منابع طبیعی ملایر برای واگذاری قطعی در دفاتر رسمی در حال بررسی است.

فرماندار ملایر در ادامه افزود: از 15 هزار و 347 متقاضی که در سطح استان برای توسعه بخش کشاورزی در سامانه ثبت نام کرده اند، 3 هزار و 306 نفر مربوط به ملایر است.

وی ابراز داشت: 14 تعاونی با 350 نفر عضو تا کنون برای استفاده از طرح‌ها معرفی شده‌اند و راستی‌آزمایی 2 هزار و 271 نفر از افراد ثبت نام شده در سامانه نیز انجام شده است.

خیریانپور در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 166 نفر نیز برای استفاده از تسهیلات به جهاد کشاورزی شهرستان ملایر معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول