اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بیانات رهبری در اجلاس نم باید ‌نقشه راه اعضای جنبش ‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری باید به عنوان نقشه راه و اطلس تصمیم‌گیری برای اعضای جنبش قلمداد شود.

بیانات رهبری در اجلاس نم باید ‌نقشه راه اعضای جنبش ‌شود

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران در مقایسه با اجلاس‌های گذشته بسیار خوب و ارزشمند بود، چرا که حضور رؤسای جمهور، معاونان رئیس جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف بسیار پررنگ‌تر و پرشورتر از نشست‌های قبلی بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از مدت‌ها قبل تلاش کردند حضور کشورهای مختلف در اجلاس کمرنگ باشد، اما خوشبختانه این گونه نشد و کشورها حضوری بی‌سابقه در اجلاس داشتند که این یک پیروزی و نقطه عطفی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور 120 کشور در اجلاس تهران ثابت کرد که کشورها تمایل  بسیاری برای ارتباط با ایران دارند و این کشور را به عنوان کشوری اثرگذار و مؤثر در صحنه‌های بین‌المللی می‌شناسند و علاقمند به تعامل و برقراری ارتباطات مختلف سیاسی و اجتماعی با ایران هستند.

آصفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس خاطر نشان ساخت: بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری باید به عنوان نقشه راه و اطلس تصمیم‌گیری برای اعضای جنبش قلمداد شود، اگر اعضای جنبش غیر متعهدها تنها مواردی را که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در دستور کار قرار دهند آن زمان است که می‌توانند به عنوان یک مجمع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در عرصه‌های بین‌المللی حضور پررنگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تغییر ساختار سازمان ملل از پیشنهادهای قابل توجه در این اجلاس بود تاکید کرد: امروز اگر سازمان ملل می‌خواهد جایگاه بین‌المللی خود را حفظ کند، باید در رویکرد و ساختار خود تغییراتی ایجاد کند، امروز همه کشورها سازمان ملل را به عنوان ابزاری برای کشورهای قدرتمند می‌دانند که این نگاه باید تغییر کند و لازمه آن تغییر در ساختار سازمان است که دبیر کل سازمان ملل باید برای تغییر این دیدگاه برنامه‌ریزی کند و حضور ایشان در تهران با وجود همه سنگ‌اندازی‌های آمریکا و صهیونیسم می‌تواند نقطه آغاز حرکت باشد.

آصفری گفت: اجلاس تهران پیام‌های بسیاری به همراه داشت که یکی از مهم‌ترین پیام‌های اجلاس برای غربی‌ها و آمریکایی‌ها این بود که دست از یکه تازی بردارند و به خواسته‌های به حق ملت‌های جهان تمکین کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول