اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه جیرفت:

اجلاس غیرمتعهدها خط بطلانی بر خواسته استکبار جهانی بود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه جیرفت گفت: حضور گسترده کشورهای دنیا در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خط بطلانی بر خواسته استکبار جهانی برای به انزوا کشیدن ایران بود.

اجلاس غیرمتعهدها خط بطلانی بر خواسته استکبار جهانی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: هفته اول شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت دولتمردان بزرگ جمهوری اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است که این فرصت مناسبی است برای مسئولان اجرایی تا خدماتی را که در مدت یک سال انجام دادند برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه این کار لازم است و در قرآن هم امر شده که نعمت‌های الهی را بازگو کنید، افزود: اگر کسی در سمت اجرایی توفیق خدمت را پیدا کرد و هدف او از بازگویی خودستایی باشد، رذیلت است.

عسکری تصریح کرد: اگر هدف او بیان این باشد که خداوند توفیق داده با استفاده از این فرصت به مردم خدمت کند، این شکر نعمت الهی است که قرآن به آن امر کرده است و توفیق خدمت هم نعمت الهی است.

وی با بیان اینکه بیان این نعمت از جهت سیاسی هم می‌تواند منشا اثر باشد، خاطرنشان کرد: انسان‌های انقلابی و دلسوز که برای این نظام ایثارگری کردند با شنیدن این خدمات امیدوار می‌شوند و از سوی دیگر بدخواهان از این خدمات ناراحت و از نابودی نظام ناامید می‌شوند که با ارائه گزارش مسئولان هر دو هدف محقق می‌شود.

امام جمعه جیرفت با تشکر از خدمات ارزشمندی که در زمینه راه، مسکن و بهداشت و درمان در کشور و منطقه انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه جنوب استان کرمان هنوز همان جنوب است و از یک عقب‌افتادگی مزمن رنج می‌برد، در زمینه بهداشت و درمان و راه هنوز مشکلاتی دارد.

عسکری اذعان داشت: مسئولان اجرایی شهرستان نیازمندی‌ها را پیگیری و درخواست‌ها را بیان کنند، دولت هم بودجه را تأمین کند زیرا حلقه اتصال بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و دولت که مدتی در جیرفت نبود، وصل شده است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی شهرستان همراه با نماینده مردم در مجلس نیازمندی‌های جنوب استان را رفع کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های شرق و جنوب استان کرمان از محرومیت رنج می‌برند، اظهار داشت: یکی از اقدامات قابل تقدیر در بحث راه است، اما هنوز در این مناطق بسیاری از جاده‌ها دوطرفه و پرخطر هستند.

عسکری با بیان اینکه فقط مردم شهرهای مرکزی، شمالی و تهران و سایر شهرهای بزرگ مردم این نظام نیستند و مردم بخش‌های بلوک و اسماعیلیه هم مانند آنها شریف و محترم هستند، بیان داشت: همان‌طور که این شهرها در بحث راه از امکانات برخوردار هستند به مردم مناطق محروم جنوب نیز در این زمینه عنایت ویژه شود، زیرا این مناطق عقب افتاده‌تر هستند.

وی با بیان اینکه در بعضی موارد تقسیم مساوی عدالت نیست، خاطرنشان کرد: عدالت این است که نیازمندی‌ها و استحقاق‌ها در ارائه خدمات در نظر باشد و جنوب استان کرمان مستحق‌تر است.

عسکری با اشاره به مشکل خرید خرما از کشاورزان تصریح کرد: باید برای رفع این مشکل در ساخت سردخانه‌ها برای فروش محصول خرما در زمان مناسب سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: حضور گسترده وزرای خارجه و کارشناسان وزرای خارجه بیش از 100 کشور جهان در این اجلاس پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و متحدان اروپایی است که به دنبال به انزوا کشیدن ایران بودند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد که با شخصیت حقوقی در این اجلاس حضور داشتند بسیاری از سخنان را که تاکنون به گوش آنها نرسیده بود از زبان مقام معظم رهبری شنیدند.

عسکری با بیان اینکه در هیچ یک از 15 جلسه قبلی سران کشورها این حضور گسترده را نداشتند، افزود: حضور گسترده کشورهای دنیا در این اجلاس خط بطلانی بر خواسته استکبار جهانی برای به انزوا کشیدن ایران بود.

وی با بیان اینکه ریاست سه ساله این کشورها که قبلا به عهده مصر بود به ایران داده شد، اظهار داشت: این ریاست می‌تواند، تأثیر گذار باشد و باید با برنامه‌ریزی خوب برای حل مسائل مختلف جهانی کارهای شایسته‌ای انجام شود.

عسکری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس مواضع خیرخواهانه و صریحی بیان داشتند و مطالب را شفاف بیان کردند و حتی آمریکا را نصیحت کردند که دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارید و بگذارید مردم فلسطین از هر دینی خودشان برای حاکمیتشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنانشان در مسائل جهانی از موضع پیامبرانه و پدرانه و نه موضع خصمانه سران کشورها را به خیرخواهی دعوت کردند.

عسکری با بیان اینکه تاکنون کسی از این موضع قدرت، حکمت و شفقت با این صراحت با آنها حرف نزده بود، گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار تأثیرگذار بود و این در چهره‌های آنها مشخص بود که سخنان ایشان بر عمق جان آنها نشسته است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول