اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور:

قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران اجرا نشود از بخش خصوصی شکایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور نسبت به عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران از سوی بخش خصوصی هشدار داد و گفت: بخش خصوصی در صورت عدم اجرای این قانون باید منتظر شکایت نظام پرستاری باشند.

قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران اجرا نشود از بخش خصوصی شکایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غضنفر میرزابیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون ارتقای بهره‌وری اول دیماه سال گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها از جمله خراسان‌شمالی در اجرای این قانون پیشتاز بوده‌اند، افزود: البته اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران در بدو امر مشکلاتی را داشته که برای بررسی و رفع مشکلات آن کمیته کشوری تشکیل شد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه یک بخش مهمی از اجرای این قانون مربوط به نیروهای مسلح و بخش خصوصی است، اظهار کرد: بر اساس الزام قانون تمام بخش‌ها باید آن را اجرا کنند.

وی به نشست ماه گذشته سازمان نظام پرستاری با بخش خصوصی پیرامون اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: طی آن نشست بر لزوم اجرای این قانون تاکید شد و بعضاً بخش خصوصی عنوان می‌کند که چنین قانونی به آنان ابلاغ نشده است که در این راستا از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده است تا ارتقای بهره‌وری پرستاران را به بخش خصوصی ابلاغ تا بهانه‌ای در مورد عدم ارسال این قانون مطرح نباشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه اگر چنانچه بخش خصوصی در ماه اول بعد از اعلام این قانون آن را اجرایی کند، این سازمان مراتب تقدیر و تشکر را خواهد داشت، افزود: اگر در ماه دوم از مهلت سه ماهه این قانون اجرا شود، طبیعتاً بخش خصوصی به وظیفه خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخش خصوصی پس از گذشت مهلت قانونی قانون ارتقای بهره‌وری را اجرا نکند، سازمان نظام پرستاری به عنوان وکیل پرستاران از طریق قوه قضائیه علیه بخش خصوصی طرح دعوا و حقوق پرستاران را پیگیری خواهد کرد.

میرزابیگی تحقق این مصوبه را دارای الزام قانونی برشمرد و گفت: بخش خصوصی از قانون تمکین کرده و از این ظرفیت برای ارتقای جایگاه پرستاران استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات و موانع برای خدمات پرستاران افزود:‌ یکی از این مشکلات نزدیک نبودن آموزش و بالینی پرستاران است که خیلی به یکدیگر نزدیک نبوده لذا برنامه آموزش از اول مهر امسال در برنامه‌های کاری دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با تاکید بر اینکه این سازمان به شدت با مسئله پذیرش پرستاران خارج از کنکور مخالفت دارد، گفت: برای جذب پرستار باید چارچوب‌ها و ضوابط قانونی لحاظ شود.

وی اضافه کرد: پرستاران به کار گرفته شده در مراکز درمانی دولتی و خصوصی حتماً باید سواد حداقل کارشناسی را برای پیشبرد امور داشته باشند.

میرزابیگی با بیان اینکه برای فعالیت بهیاران نیز سازمان نظام پرستاری کشور برنامه‌ای را قابل ارائه دارد، گفت: این سازمان قادر به تأمین سالانه 10 هزار کمک بهیار برای رفع مشکلات حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 160 هزار پرستار در کشور وجود دارد،‌ تصریح کرد: بر اساس استانداردها باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو پرستار وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور شمار تخت‌های بیمارستانی در کشور را 117 هزار تخت عنوان کرد و گفت:‌ تا پایان برنامه پنجم،‌ قرار است تا به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور، تعداد پرستاران به 5/1 برسد.

وی در عین حال از وزارت بهداشت و درمان خواست تا هیچ بیمارستان آماده افتتاح را بدون تأمین پرستار راه‌اندازی نکند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول