اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بهره‌وری بیشتر عامل توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بهره‌وری بیشتر مهم‌ترین عامل در توسعه پایدار حوزه‌های مختلف است که در بخش کشاورزی این امر بیشتر مورد توجه و اقبال قرار گرفته است.

بهره‌وری بیشتر عامل توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: استعداد بخش کشاورزی استان اردبیل بسیار گسترده و قابل توجه است به طوری که ما موظف هستیم در توسعه بخش کشاورزی با توجه به منابع خدادادی، انسانی و سرمایه‌ای بهره‌وری را افزایش داده و استانمان را به یک قطب عظیم تولید در این بخش ارتقا دهیم.

وی آب قابل تجدیدپذیر استان را بیش از سه میلیارد و 400 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: اگر ما بتوانیم آب‌های سطحی و جاری را مهار کنیم و به ازای هر هکتار شش هزار متر مکعب آب استفاده کنیم ما قادر هستیم وسعت اراضی قابل کشت خود را به میزان 550 هزار هکتار افزایش دهیم.

عبدایمانی تصریح کرد: راندمان آبیاری در استان اردبیل 43 درصد است که با افزایش آن می‌توانیم علاوه بر توسعه محصولات برداشت شده کیفیت را نیز ارتقا دهیم تا بخش مهمی از تولید و سرمایه‌گذاری‌های خودمان را در این زمینه اعتلا ببخشیم.

این مسئول به احداث شبکه‌های مختلف آبی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ما از محل بارش باران پنج میلیارد و 800 میلیون متر مکعب و از طریق آب‌های سطحی سه میلیارد و 100 میلیون متر مکعب منابع آبی داریم که می‌توانیم از طریق این منابع توسعه بخش کشاورزی را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: 10 هزار هکتار از اراضی اردبیل به سیستم آبیاری مدرن تجهیز می‌شود که این مهم طی سال‌جاری و با اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آبی استان محقق می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تأمین یک میلیون متر مکعب آب استحصالی از تصفیه‌خانه فاضلاب گرمی برای کاربری کشاورزی، پروژه آبرسانی جهت کشت درخت صنوبر در خلخال، تأمین دو میلیون متر مکعب آب کشاورزی برای باغات و اراضی کشاورزی دشت رضی و مشگین‌شهر از جمله طرح‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار است.

عبدایمانی تأمین 2.4 میلیون متر مکعب آب حاشیه گیلارلو، واگذاری 170 هزار هکتار از منابع ملی و تأمین آب مورد نیاز کشاورزی این طرح در اراضی پیکستان و پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی از سوی بانک کشاورزی برای اجرای طرح‌های آبی را از دیگر پروژه‌های این سازمان در مدرن‌سازی سیستم آبیاری اعلام کرد.

وی همچنین از تصویب 180 طرح در گروه کشاورزی استان با هدف توسعه اشتغالزایی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: بیش از 650 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها با قابلیت اشتغالزایی برای 250 نفر اختصاص یافته است.

عبدایمانی در ادامه از احداث 56 هزار شبکه آبیاری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون 11 هزار و 200 هکتار آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف استان بهره‌برداری شده و زمینه رونق کشاورزی در این مناطق فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز برای اجرای این طرح در دست مطالعه است.

عبدایمانی در پایان با اشاره به سیاست‌های دولت در افزایش راندمان آبیاری، عمده وظایف جهاد کشاورزی را اجرای آبیاری تحت فشار در سطح استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول