اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی در حوزه محیط‌بانی کشور ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امام رضا (ع) ثروت بی‌پایانی در نزد ملت ایران است و بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی در حوزه محیط‌بانی کشور ضروری است.

بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی در حوزه محیط‌بانی کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی، محمدجواد محمدی‌زاده اظهار کرد: سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو به ما شناسنامه داد، هویت داد و امام رضا‌ (ع) شخصیت جهانی است و به تمام جهان تعلق دارد.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از مشهد شروع شد و سپس لایه دیگر، استان‌ها و کشورهای جهان را درگیر کرد و جای خودش را نه تنها در جامعه فرهنگی هنری بلکه در بین آحاد جامعه نیز باز کرد به گونه‌ای که در حال حاضر برخی از بخش‌های این جشنواره با جشنواره‌های تراز اول کشور مثل فیلم فجر، تئاتر فجر و ... رقابت می‌کند و جامعه از طریق این جشنواره علقه‌های خود را نسبت به حضرت امام رضا (ع) بیان می‌کند.

محمدی‌زاده اظهار داشت: به لطف خدا جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از حمایت بسیار خوب رئیس جمهور، دولت و به ویژه وزیر ارشاد برخوردار است.

وی گفت: معارف و سیره امام رضا (ع) در بین مردم جای خودش را باز کرده است و با تأسی به این سیره مردم به امام رضا (ع) پناه می‌آورند و ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد امام رضا (ع) به‌ عنوان روز محیط‌بان بیان کرد: بخش عمده نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست محیط‌بان هستند و در سازمان روز میلاد حضرت امام رضا (ع) روز محیط‌بان نام‌گذاری شده است و در این روز محیط‌بانان از سطح کشور به مشهد دعوت می‌شوند و اقدام به گل‌باران حرم مطهر می‌کنند و مراسم ویژه‌ای در مشهد انجام می‌شود و در سراسر کشور نیز به همین مناسبت در روز میلاد مراسم معنوی و جشن برپا می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: نتایج به دست آمده از این کارگروه دستمایه یک کار پژوهشی سنگین خواهد بود که در حوزه و دانشگاه می‌تواند به آن پرداخته شود و جنبه‌های معرفتی طبیعت از این طریق به جامعه القا شود.

معاون رئیس جمهور بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی را در حوزه محیط‌بانی کشور را بسیار ضروری ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که به هر پاسگاه محیط‌بانی که وارد می‌شویم عطر رضوی به مشام برسد.

وی هم‌چنین بر چاپ جزوات و بروشورهایی جهت اطلاع‌رسانی مبتنی بر آموزه‌های رضوی مرتبط با حوزه‌کاری سازمان تاکید کرد و گفت: از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری با موضوع محیط زیست در فرهنگ رضوی توسط سازمان حفاظت محیط زیست حمایت می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول