اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان:

قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران کامل اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان گفت: قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران به طور کامل در مراکز بهداشتی و درمانی اصفهان اجرایی نشده است.

قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران کامل اجرایی نشده است

غلامحسن دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران به طور کامل در مراکز بهداشتی و درمانی اصفهان اجرایی نشده است، اظهار کرد: این طرح از مهرماه سال گذشته در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی لازم‌الاجرا شد که در برخی از مراکز به دلیل محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی به صورت دقیق اجرایی نشده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان‌هایی که قادر به تأمین نیروی انسانی کافی کادر پرستاری خود نیستند ملزم به پرداخت حقوق بیشتر به پرستارانی هستند که جای خالی این نیروها را پر کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در مراکز بهداشت و درمانی خصوصی، وابسته به تأمین اجتماعی و لشکری هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: این احتمال می‌رود که این مراکز پرستاران خود را به دلیل فشار کاری زیاد و افزایش ساعات کاری از دست بدهند.

دهقان با اشاره به اینکه مسئولان خدمات درمانی تأمین اجتماعی، لشکری و خصوصی لازم است هر چه زودتر به منظور جلوگیری از بی‌انگیزه شدن بیشتر کادر پرستاری خود، به اصلاح سیستم خود بپردازند، تاکید کرد: از روند اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاری در بیمارستان‌های دولتی راضی هستم.

وی به جایگاه پرستاران در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و ادامه داد: در نسخه 02 این طرح آورده شده که یک پزشک خانواده می‌تواند از یک ماما یا دو پرستار استفاده کند، در حالی که همین تعداد پرستار نیز کم است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان با بیان اینکه گستردگی وظایف یک پرستار با ماما قابل قیاس نیست، گفت: در این طرح بیشتر وظایف و مسئولیت‌های روی پرستار متمرکز شده زیرا که یک پرستار بهتر می‌تواند در سلامت و بهداشت جامعه موثر باشد.

وی اظهار کرد: آنچه در این طرح قابل سئوال است اینکه در تبصره‌ای از پزشک خانواده آورده‌اند که اگر پزشک آن مرکز مرد باشد به طور حتم باید از ماما استفاده شود که هیچ توضیح دیگری برای روشن شدن مطلب ارائه نشده است.

دهقان با بیان اینکه شاید به دلیل رعایت کردن طرح انطباق این تبصره در طرح پزشک خانواده آمده است، افزود: اگر پزشک و پرستار مرد باشند در ارائه یک سری از خدمات که باید از وجود یک زن استفاده کرد، دچار اشکال می‌شدند.

وی ادامه داد: هر چند می‌توانستند در این تبصره عنوان کنند که یک زن پرستار با یک پزشک مرد باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان تصریح کرد: در کشورهای اطراف ایران مثل ترکیه طرح پزشک خانواده در حالی اجرایی شده است که هر مرکز دارای پنج پزشک و پنج پرستار است آنچه که در ایران شاهد آن نیستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول