اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

فرمایشات رهبری در اجلاس نم دشمنان را در حیرت و سرگردانی فرو برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس غیرمتعهدها گفت: سخنان مقام معظم رهبری همچون ترکشی بر قلب دشمنان فرود آمد و آنها را در حیرت و سرگردانی فرو برد.

فرمایشات رهبری در اجلاس نم دشمنان را در حیرت و سرگردانی فرو برد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله بروجردی گفت: این بزرگوار مرجع تقلید در دهه 40 و قبل از آن بود و نقش مهمی در تجدید ‌حیات حوزه‌های علمیه در زمان حیات خود ایفا کرد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در ارتباط با جایگاه علمی آیت‌الله‌ بروجردی در علوم اسلامی افزود: علمای سلف همچون شیخ مفید، شیخ طبرسی، شیخ طوسی و علامه بحرالعلوم دارای جامعیت در علوم اسلامی بودند و با نگاهی اجمالی در می‌یابیم که آیت‌الله بروجردی نیز دارای مقام و منزلتی بس رفیع در علوم اسلامی است و به راستی باید او را از علمای برجسته اسلامی به حساب آورد.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و مقام والای ایشان بیان کرد: سیدالکریم (ع) از امامزادگان عظیم‌الشان و محدثان والامقام بودند و در نزد ائمه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند.

لزومی با تاکید بر برگزاری مطلوب اجلاس نم توسط مسئولان، تصریح کرد: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در این برهه از زمان در تهران یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران و یک ضربه به منافع استکبار و صهیونیست جهانی بود.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در ادامه با اشاره به فشارهای موجود بر کشور و تبلیغات صورت گرفته از سوی دشمنان مبنی بر ناامنی ایران برای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها افزود: بر خلاف همه تبلیغات انجام شده بسیاری از سران شرکت‌کننده در این اجلاس خواهان ماندن در ایران و بازدید از شهرهای مختلف کشور حتی پس از پایان اجلاس هستند.

وی همچنین با اشاره به حضور «بان‌کی مون» در این اجلاس ادامه داد: برخلاف مخالفت‌های موجود بان‌کی مون به محض ورود در محضر مقام معظم رهبری حضور یافت و ضمن دیدار با ایشان و شنیدن نقطه نظرات رهبری، در این اجلاس شرکت کرد.

لزومی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس غیرمتعهدها اضافه کرد: سخنان مقام معظم رهبری همچون ترکشی بر قلب دشمنان فرود آمد و آنها را در حیرت و سرگردانی فرو برد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اینکه دنیا اگر بخواهد می‌تواند با دانش صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کنار بیاید، افزود: شاید در آن روز دشمنان فکر نمی‌کردند ایران بتواند به دانش هسته‌ای دست پیدا کند، ولی در حال حاضر این امر ممکن شده و سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه عملی شده است.

وی ادامه داد: فرمایشات با صلابت و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این اجلاس بین‏المللی که پس از سازمان ملل دومین اجلاس مهم جهانی است، تمام نقشه‏های شوم و معادلات سیاسی جهان استکبار را به هم ریخت و وضع موجود را به نفع کشورهای مستقل و آزادی‏خواه تغییر داد.

لزومی با اشاره به بیداری اسلامی در جهان و مقاومت کشورهای منطقه تاکید کرد: شرایط موجود در منطقه خاورمیانه و بیداری اسلامی شکل گرفته در این کشورها بدون تردید با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران بهبود می‏یابد و وضع به سود جهان اسلام دگرگون می‏شود.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در ادامه با اشاره به رضایتمندی سران اجلاس نم از ریاست ایران بر این جنبش اظهار داشت: امید است تا در دوران ریاست ایران بر اجلاس جنبش عدم تعهد با هماهنگی و همدلی کشورهای عضو، قدرت پوشالی غرب عقب زده شود و با استفاده از امکانات این کشورها که بیش از دو سوم اعضای جامعه بین‌الملل هستند ساختار جدیدی به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد: هفته دولت فرصتی است که مسئولان نظام به ویژه قوه مجریه تلاش‌ها و اقدامات خود را در طول یک‌سال گذشته در عرصه‌های مختلف برای مردم بیان کند.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان نظام اسلامی باید با بهره‌گیری از این فرصت و با تلاش خود در راه تحقق آرمان‌های الهی و انقلابی امام و شهیدان رجایی و باهنر گام بردارند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول