اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

فرهنگ مهدویت بزرگ‌ترین ابزار در راه تحقق جامعه مهدوی است

خبرگزاری فارس: مرجع تقلید بزرگ شیعیان در پیامی به اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور گفت: فرهنگ مهدویت بزرگ‌ترین وسیله‌ای است که جامعه شیعه و منتظران ظهور برای تحقق جامعه تمام مهدوی در اختیار دارند.

فرهنگ مهدویت بزرگ‌ترین ابزار در راه تحقق جامعه مهدوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیام خود به اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور که امروز در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی به کمک عنایات غیبی، اقبال و استقبال مردم از جلوه‌های ولایی، اظهار شوق نسبت به امام زمان (عج) و حضور در جلسات و سخنرانی‌ها پیرامون آن حضرت در حال افزایش است و حرکتی معنوی را به سوی خودسازی تحت لوای ولی خدا (عج) به وجود آورده است.

وی در ادامه پیام خود تصریح کرد: این موضوع به خوبی از کتاب‌های مرتبط با موضوع انتظار که خواننده و خریدار بیشتری دارد و مجالس و سخنرانی‌هایی که بیشتر به آنها اظهار رغبت می‌شود و نسل جوان را به سوی این معارف بسیج کرده معلوم است.

این مرجع عالی‌قدر شیعه در بخش دیگری از پیام خود با تاکید بر اینکه مؤسسات مهدیه سراسر کشور از آیات و روایات و مشورت علما و محققان برای معرفی شخصیت آن یگانه ذخیره الهی استفاده کنند، تصریح کرد: عملی‌شدن این موضوع خدمتی است که تمامی شعب زندگی جامعه را می‌توان با آن اسلامی کرد و موجبات ترقی فکری، معنوی، اخلاقی، سیاست، اقتصاد و فرهنگ را فراهم و نقاط ضعف جامعه را برطرف کرده و از سیر جامعه به سوی فساد، تباهی و غرب‌گرایی جلوگیری کرد.

وی در ادامه پیام خود آورده است: این عنوان با گستردگی تمام همه شئون جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد و مطالب دین و دنیا را تأمین می‌کند که اگر این همایش‌ها عالمانه و آگاهانه مسایل و مطالب مکتب انتظار و امید بشر به آینده جهان را تأمین کند، تمامی مشکلات برطرف و برادری اسلامی و احکام اسلامی احیاء می‌شود.

آیت‌الله صافی در بخش دیگری از پیام خود تصریح کرده است: به مناسبت قداست اسم « مهدیه» تذکر می‌دهم یکی از القاب شریفه امام عصر (عج) که مشهور و معروف است و از زمان پیامبر اکرم (ص)  و از زبان خود آن حضرت جاری شده و تا امروز تمام مسلمانان آن موعود عزیز را به این نام می‌خوانند، لقب «مهدی» است.

وی تاکید کرد: امید است در آینده این همایش، تبادل‌نظر و همکاری‌ در میان مهدیه‌های سراسر کشور ادامه یافته و تصمیم‌های این همایش برای ترویج و نشر معارف مهدوی، هدایت‌ مکتب اهل‌بیت(ع) و رساندن پیام‌های آن به جهان معاصر همواره شکوفا و مفید باشد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول