اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

ریالی اعتبار نرم‌افزاری فرهنگی نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: در حوزه فرهنگ ریالی اعتبار نرم‌افزاری و اجرای برنامه‌های مختلف نداریم و عمده اعتبارات ما به شکل سخت‌افزاری هزینه می‌شود.

ریالی اعتبار نرم‌افزاری فرهنگی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی ظهر امروز درنشست با جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ اعتبارات امسال فرهنگی ما در حد صفر است و تنها یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای مصلی‌سازی و مسجد‌سازی پیش‌بینی شده در حالی که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ریالی اعتبار در نظر گرفته نشده است.

وی با اظهار تاسف از بناهای باشکوه فرهنگی بدون علاقمند و راغب به حضور خاطرنشان کرد: ما مسجد می‌سازیم در حالی که از داشتن روحانی بی‌بهره هستیم و مردم نیز رغبتی به حضور در این فضاها نشان نمی‌دهند.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: به رغم آنکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم اما در ساخت مسجد و مصلی به شکل فیزیکی تنگنایی وجود ندارد و ما به جای اهمیت قائل شدن به محتوای برنامه‌ها بیشتر تمرکزمان روی ساختمان و بناهاست.

عبداللهی یکی از آسیب‌های حوزه فرهنگ را همین گرایش اعلام کرد و گفت: اگر در روایات آمده است که در آخر‌الزمان مساجد شیک و با مناره‌های رفیع احداث می‌شود اما از محتوا و حضور پر‌رنگ مردم در آن خبری نیست بیشتر به دوره و زمان ما شباهت دارد که کار بسیار ناجور و نامناسبی را در حوزه فرهنگی انجام داده و در پیش گرفته‌ایم.

این مسئول تاکید کرد: کتابخانه مرکزی خلخال نیز در حد فنداسیون است و تاکنون 50 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

فرماندار شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود هفته دولت را گرامی داشت و بیان داشت:‌ در این هفته 40 پروژه با 12 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح شد و سه پروژه نیز عملیات اجرایی‌اش آغاز شد.

عبداللهی مجتمع آبرسانی برندق برای آبرسانی به 10 روستا با 960 میلیون تومان اعتبار، گازرسانی به کزج و اصلاح ورودی شهر را از پروژه‌های آغاز شده در این ایام توصیف کرد.

* مشکل اعتبار ارزی کارخانه سیمان حل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به تاخیر کارخانه سیمان و بهانه مجری این طرح به دلیل نداشتن اعتبار ارزی اشاره کرد و گفت:‌ بحث ریالی و ارزی این کارخانه به همت مسئولان بانک ملی و صندوق توسعه ملی برطرف شده که امیدواریم بدون بهانه‌جویی مجری این پروژه شکل عملیاتی به خود بگیرد.

فرماندار شهرستان خلخال در پایان اظهار داشت: با اخذ مجوزهای لازم و حل مشکلات اعتباری این پروژه و همچنین تثبیت زمین و برخی مشکلات حاشیه‌ای، مجری پروژه باید با برنامه تعیین شده کار را به جلو برده و از مشکلات پیش آمده نیز نهراسد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول