اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

اعتبارات بیشتری برای دانشگاه‌های کردستان اختصاص داده شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای تسریع در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مجموعه دانشگاه‌های کردستان شد.

اعتبارات بیشتری برای دانشگاه‌های کردستان اختصاص داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس جهانشیر امینی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با هیئت رئیسه دانشگاه کردستان با اشاره به طرح‌های مصوب سفرهای هیئت دولت و سفر مقام معظم رهبری به کردستان خواستار تامین اعتبار لازم به این پروژه‌ها شد.

جهانشیر امینی تامین اعتبار لازم به میزان 20 میلیارد ریال برای زمین‌های دانشکده اقماری سقز و قروه و پارک علم و فناوری، یک‌هزار و 600 میلیون ریال برای ساختمان 30 کلاسه، 30 میلیارد ریال ساخت مجتمع آموزشی، تحقیقاتی دانشکده کشاورزی را از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی عنوان کرد که برای توسعه دانشگاه کردستان و تسریع در رشد آن موثر است.

امینی با اشاره به واگذاری خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی بر اساس پیروی از اصل 44، از نمایندگان استان خواست که تا پایان برنامه پنجم این اصل در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان اجرایی نشود.

وی به اهداف و برنامه‌های دانشگاه کردستان اشاره کرد و موفقیت‌های این دانشگاه را در عرصه‌های مختلف علمی یادآور شد و گفت: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 37 است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به جمعیت 65 هزار نفری دانشجویی استان کردستان که بیشتر از 3.5 درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم جمعیت دانشجویی استان به پنج درصد برسد.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر 135 رشته مقطع در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود، گفت: 21 رشته دکترا، 57 رشته کارشناسی ارشد و 47 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی تدریس می‌شود و در سال گذشته 17 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و 11 رشته جدید دکترا به رشته‌های این دانشگاه اضافه شد.

وی با اشاره به اشباع بازار بسیاری از رشته‌های تحصیلی، گفت: سعی کرده‌ایم رشته‌های اشباع شده را حذف کنیم و به جای آن رشته‌های جدید که کاربردی‌تر هستند را تدریس کنیم.

امینی همچنین گفت: دانشجویان دانشگاه کردستان از 4 هزار دانشجو در سال 84 به 10 هزار نفر در سال‌جاری رسیده  و تحصیلات تکمیلی از 100 نفر به یک‌هزار و 600 نفر رسیده است.

به گفته امینی، دانشگاه کردستان همچنین در راستای تجاری‌سازی و تبدیل عمل به پدیده با استفاده از اعتبارات داخلی بیشتر از 30 طرح پژوهشی را با حداقل چاپ یک مقاله و 25 طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه با استفاده از اعتبارات منابع دیگر از جمله استانداری در سال 1390 ارائه داده است.

وی برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی، مشاوره ازدواج، روابط دختر و پسر، بررسی مشکلات روانی و عاطفی دانشجویان و... را از اهداف مرکز مشاوره راه‌اندازی شده در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: موفق‌ترین بخش این مرکز برگزاری کارگاه‌های ویژه پیشگیری از مواد مخدر در سطح دانشگاه بوده که نتیجه بسیار خوبی داشته و آسیب‌های جدی مواد مخدر را در سطح دانشگاه کاهش داده است.

امینی عنوان کرد: آسیب‌های مواد مخدر در دانشگاه کردستان در سطح بسیار کمی است و تلاش ما رسیدن به صفر و پاک شدن مجموعه است که در این راستا از خود دانشجویان به عنوان مربی در سطح دانشگاه و خوابگاه استفاده می‌کنیم.

وی به بحث مهارت‌آفرینی و تربیت نیروی کارآمد و ماهر در میان دانشجویان اشاره کرد و افزود: اشتغالزایی وظیفه دانشگاه نیست بلکه وظیفه ما تربیت نیروی کارآمد و ماهر در جامعه است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول