اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای همدان:

بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیازمند 14 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: برای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان، تاکنون 36 میلیارد تومان هزینه شده است اما برای تکمیل بخش لجن تصفیه‌خانه 14 میلیارد تومان مورد نیاز است.

بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیازمند 14 میلیارد تومان اعتبار است

مرتضی عزالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از چگونگی روند اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان پس از افتتاح اظهار کرد: این تصفیه‌خانه در زمینی حدود 100 هکتار برای جمعیت بالغ بر 500 هزار نفر با ظرفیت یک هزار و 300 لیتر در ثانیه به روش لجن فعال احداث شده است.

وی تصریح کرد: این تصفیه‌خانه علاوه بر شهرهای همدان برای شهر بهار، جورقان، مریانج، صالح‌آباد و لاله‌جین طراحی شده تا بتواند پوشش خوبی برای بخش‌های کشاورزی و صنعتی شهرها ایجاد کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان استفاده از بهترین مصالح داخل و خارج از کشور را از نکات بارز این تصفیه‌خانه دانست و گفت: ورودی و خروجی تصفیه‌خانه در حد امروزی پنج است که نسبت به سایر تصفیه‌خانه‌ها که 20 تا 25 است، از کیفیت پساب خوبی برخوردار است که این پساب در اختیار بخش کشاورزی و صنعت قرار می‌گیرد.

وی از به دست آوردن گاز متان در این تصفیه‌خانه خبر داد و افزود: برای این گاز می‌توان نیروگاه کوچکی احداث کرد که می‌تواند در گاز CNG‌ مصرف خودروها استفاده شود.

عزالدین یادآور شد: این تصفیه‌خانه به صورت مستقیم برای 500 نفر ایجاد اشتغال کرده و از نظر فیزیکی بخش مایع کامل شده و به بهره‌برداری رسیده است و در بخش لجن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره‌برداری در سال‌های آینده است اما امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: محوطه‌سازی تصفیه‌خانه نیز به طور کامل انجام شده است و معابر و ایجاد فضای سبز در آن اجرا شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: میزان فاضلابی که اکنون وارد تصیفه‌خانه می‌شود 380 لیتر در ثانیه است که خروجی نیز تقریباً در همین میزان است که با در اختیار قرار گرفتن آب منطقه‌ای در بخش کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: برای این تصفیه‌خانه تاکنون 36 میلیارد تومان هزینه شده است اما برای تکمیل بخش لجن تصفیه‌خانه 14 میلیارد تومان مورد نیاز است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول