اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت

افتتاح 110 واحد مسکن روستایی در نیکشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکشهر گفت: در هفته دولت، 110 واحد مسکونی با زیربنای 43 متر مربع و هزینه 100 میلیون ریال برای هر واحد بهره‌برداری شد.

افتتاح 110 واحد مسکن روستایی در نیکشهر

محمدعظیم رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: در مجموع 11 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی شهرستان نیکشهر از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان هزینه شده است.

وی افزود: این واحدهای مسکونی در روستای غریب‌آباد تعداد 15 واحد، نگور بخش مرکزی تعداد 12 واحد، حسن‌آباد فنوج 10 واحد، آب انبار فنوج 23 واحد، کریم‌آباد قصرقند 30 واحد و هیتان بخش مرکزی تعداد 20 واحد ساخته شده است و 110 خانوار از نعمت اجرای این طرح‌ها بهره‌مند و صاحب مسکن مقاوم شده‌اند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکشهر بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم دولت در استان و شهرستان نیکشهر، مقاوم‌سازی مسکن روستایی بود که از سال 1384 کلید خورد و از آن سال تاکنون برای کمک به روستائیان و ساخت سرپناه برای آنان و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده تعداد 6 هزار واحد مسکونی در شهرستان نیکشهر احداث شده است.

رئیسی افزود: در سال 1384 تعداد یکهزار واحد مسکونی با اعتبار هر کدام 50 میلیون ریال، در سال 1385 تعداد یک‌هزار واحد مسکونی با اعتبار هر کدام 57 میلیون ریال، در سال 1386 تعداد یکصد واحد با اعتبار هر کدام 65 میلیون ریال، در سال 1387 تعداد 900 واحد با اعتبار هر کدام 75 میلیون ریال، در سال 1388 تعداد یک‌هزار واحد با اعتبار هر کدام 75 میلیون ریال و در سال 89 و 90 تعداد 2 هزار واحد مسکونی با اعتبار هرکدام 100 میلیون ریال برای روستائیان ساخته شده است.

وی گفت: در مجموع برای 6 هزار واحد مسکونی مبلغ 457 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن با ارائه و پرداخت تسهیلات بانکی هزینه شده است.

شهرستان نیکشهر دارای پنج بخش و نقطه شهری قصرقند، مرکزی، بنت، فنوج و لاشار، 15 دهستان، 870 پارچه آبادی در 465 کیلومتری جنوب سیستان‌وبلوچستان واقع شده است.

از مجموع 215 هزار نفری جمعیت فعلی شهرستان نیکشهر، 75 درصد در مناطق روستایی و 25 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول