اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زلزله 17 هزار واحد مسکونی روستایی را در آذربایجان‌شرقی تخریب کرد

9 هزار میلیارد ریال هزینه ساخت واحدهای تخریب شده در زلزله آذربایجان‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: برای احداث واحدها و مجموعه‌های تخریب شده در زلزله اخیر استان 9 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

9 هزار میلیارد ریال هزینه ساخت واحدهای تخریب شده در زلزله آذربایجان‌

 قربان محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه امضای توافقنامه بسیج سازندگی با بهزیستی به منظور ساخت مسکن زلزله‌زدگان مددجو توسط بسیج سازندگی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از این میزان اعتبار 6 هزار میلیارد ریال برای احداث واحدهای مسکونی و بقیه نیز برای ساخت و ساز مجموعه‌ها از جمله مدارس، مساجد، خانه‌های بهداشت و … پیش‌بینی می‌شود.

محمدی افزود: از 17 هزار و 400 واحد تخریب شده در روستاهای زلزله‌زده آذربایجان‌‌شرقی 10 هزار واحد که ساکنان آن در روستاها سکونت دائم داشتند در اولویت ساخت قرار دارند و ظرف دو ماه آینده برای خانوارهای ساکن در این تعداد واحدها سرپناهی برای سکونت ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ‌واحدهای مسکونی باقی مانده گفت: این واحدها که عمدتاً سکونت دائم در آنها وجود نداشته و مالکان آنها به صورت کوتاه‌مدت از آنها استفاده می‌کردند در برنامه کاری برای استفاده از تسهیلات اختصاص داده شده قرار دارند.

محمدی مساحت واحد‌های ساخته شده را 60 متر اعلام کرد و گفت: برای احداث این واحدها مشکل مصالح نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در عین حال از تمام آحاد مردم و به خصوص خیران که قصد مشارکت در امر ساخت و ساز برای حادثه‌دیدگان را دارند خواست تا با تامین مصالح ساختمانی از جمله سیمان، آجر، میلگرد، در و پنجره و … این مجموعه را در احداث واحدهایی مطمئن برای حادثه‌دیدگان یاری کنند. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول