اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

64 طرح هادی در روستاهای فارس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: همزمان با هفته دولت 64 پروژه طرح هادی در روستاهای فارس به بهره‌برداری رسید.

64 طرح هادی در روستاهای فارس به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی نقی لقمانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 64 پروژه طرح هادی در روستاهای فارس با اعتباری بالغ بر 152 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: این 64 طرح شامل طرح‌های هادی هستند که از سال 90 از محل اعتبارات تملک دارایی، سرمایه‌ای و اعتبارات ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 688 خانوار از به بهره‌برداری رسیدن این 64 طرح برخوردار می‌شوند ابراز داشت: حجم کار انجام شده در این 64 پروژه 40 کیلومتر اجرای خیابان با عرض متوسط 16 متر است.

لقمانی ادامه داد: زیرسازی آسفالت، جوی آب، جدول، پیاده‌روسازی، جا به جایی شبکه‌های آب، برق، مخابرات و تملک واحدهای مسکونی که در تعارض با این پروژه‌ها بودند نیز در این طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در سال گذشته اجرای 385 طرح هادی با اعتبار 422 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته بود که اعتبار آن تا پایان سال مالی (سه هفته آینده) از منابع استانی و ملی تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول 64 طرح هادی که در هفته دولت سال جاری در روستاهای این استان به بهره‌برداری رسید جزو همین 385 طرح هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: از آغاز سال 90 مطالعات طرح هادی برای 320 روستا انجام شده که این طرح در 180 روستا با 12 هزار خانوار با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که‌ در سال جاری با تامین اعتبارات لازم پروژه‌های طرح هادی در ایام‌الله مبارک دهه فجر یا تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

لقمانی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری 3 هزار و 555 قطعه زمین به روستائیان خبر داد و تصریح کرد: 3 هزار و 641 جلد سند مالکیت نیز با همکاری سازمان ثبت اسناد این استان به خانواده‌های روستایی در فارس تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن استان فارس در راستای احداث خانه بهداشت روستایی خاطرنشان کرد: 68 خانه بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ساخته شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته که این خانه‌های بهداشت در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در پایان از احداث 14 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای مختلف این استان خبر داد و گفت: در یک برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده پیش‌بینی می‌شود این پایگاه‌های آتش‌نشانی در مدت 8 ماه به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول