اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

9 هزار مددجوی بهزیستی در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر 9 هزار نفر مددجوی بهزیستی در مراکز شبه‌خانواده این سازمان نگهداری می‌شوند.

9 هزار مددجوی بهزیستی در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی زارعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی فرزندان مهر ویژه پسران در اردبیل اظهار داشت: هدف سازمان بهزیستی از برگزاری این جشنواره ارتقا و افزایش اعتماد به نفس فرزندان این کشور است تا بتوانیم زمینه و بستر مناسبی را مهیا کنیم تا توانمندی‌های آنها به منصه ظهور برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای بیش از 100 هزار نفر از فرزندان این کشور زمینه مساعدی را فراهم کردیم تا با توانمندی بتوانند در عرصه‌های اجتماعی، ‌فرهنگی و ورزشی حضور یافته و یکی از رویکرد‌های سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز کمک به توانمند‌سازی این افراد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ما با برگزاری این جشنواره با کمک و مساعدت مربیان و دلسوزان حوزه تربیتی و فرهنگی و آموزشی سعی می‌کنیم دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه در حوزه‌های متعدد را شناسایی کنیم تا در این زمینه بهتر از گذشته معرفی شده و از این توانایی‌ها استفاده شود.

زارعی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را 22 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 9 هزار نفر در مراکز شبه‌خانواده سازمان بهزیستی نگهداری شده و سرپرستی آنها بر عهده سازمان بهزیستی است.

مدیرکل حمایت و توانمند‌سازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پوشش بیمه‌ای و حمایتی متعدد از این فرزندان و همچنین تقویت مراکز نگهداری و توجه به نظام خانواده را از دیگر رویکردهای بهزیستی اعلام کرد و ادامه داد: در بحث توانمندسازی برنامه‌های شایسته و مطلوبی در دست اقدام است به طوری که بر اساس ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه و در بند "الف" آن تاکید زیادی بر سطح‌بندی خدمات و توان‌افزایی افراد نیازمند شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود تقویت فضای فرهنگی – ورزشی را یکی از ضرورت‌های بحث توانمندی و پیشگیری توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه امیدواریم برپایی جشنواره فرهنگی – ورزشی فرزندان مهر مقدمه‌ای برای توسعه همه‌جانبه حمایت‌ها باشد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول