اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی:

بهزیستی 24 هزار مرکز حمایتی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 24 هزار مرکز عمومی حمایتی در کشور کار نگهداری از معلولان و آسیب‌ دیدگان اجتماعی را بر عهده دارند که در این زمینه اولاترین کارها حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

بهزیستی 24 هزار مرکز حمایتی دارد

همایون هاشمی در حاشیه جشنواره فرهنگی - ورزشی فرزندان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: زنان بی‌سرپرست همچون بقیه گروه‌های هدف کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند در حالی که معتقدیم خود این افراد انسان‌های توانمندی هستند که قدرت اداره یک زندگی را دارند و قادر هستند فرزندانشان را تربیت کرده و پرورش دهند.

وی در خصوص اجرای طرح سه درصد سهم اشتغال معلولان و جذب آنها در دستگاه‌های اجرایی نیز ابراز داشت: هرچند بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه تعامل خوبی با ما دارند اما به دلایل مختلف و نقص قانونی همچنان با چالش‌هایی در این ارتباط روبرو هستیم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

رویکرد پیشگیری از معلولیت‌ها سودمند بوده است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رویکرد سازمان بهزیستی در کنترل و پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: بخشی از معلولیت‌ها به شکل ژنتیکی است که خوشبختانه با رویکرد اخیر سازمان با توسعه مبانی مشاوره ژنتیک سعی در کنترل و پیشگیری از تولد فرزندان معلول داریم.

رئیس سازمان بهزیستی بخش دوم معلولیت‌ها را معلولیت‌ها در اثر تصادفات جاده‌ای و آسیب‌های ناشی از کار اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد با صنعتی شدن جوامع بشری رشد معلولیت‌های ثانویه رو به گسترش باشد که همزمان با حمایت دستگاه متولی بهزیستی در این زمینه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها نیز دست به کار شده‌اند تا با کنترل معلولیت‌های ثانویه کاهش آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

وی یکی از علل اصلی بروز معلولیت‌ها را بروز حوادث جاده‌ای اعلام کرد و گفت: با هدف کاهش آسیب ناشی از تصادفات خودروها هم در بحث ایمنی خودرو و هم جاده‌ای فعالیت‌های خوبی انجام شده و یک برنامه آگاه‌سازی واقعی را شاهد هستیم.

هاشمی در پایان اظهار داشت: از اواخر سال گذشته و در برنامه‌ریزی دو ساله سعی می‌کنیم به همت سایر دستگاه‌ها بر اساس وظایف تعیین شده کنترل و کاهش آسیب‌های معلولیت‌زا را داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول