اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد رحیم‎پور ازغدی:

سرنوشت دنیا به اسلام گره خورده است/ ایران قطب دوم ایدئولوژیک جهان

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: امروز سرنوشت دنیا به اسلام گره خورده است و ایران نیز به عنوان دومین قطب ایدئولوژیک جهان شناخته می‎شود.

سرنوشت دنیا به اسلام گره خورده است/ ایران قطب دوم ایدئولوژیک جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسن رحیم‎پور‌ازغدی امشب در جلسه شورای اداری استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین هفته دولت اظهار داشت: یادآوری اصولی که باعث تشخّص چنین مردانی در تاریخ انقلاب می‎شود چراغ راه آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: تقریبا تمام جامعه‌شناسان پیشگویی مطلق می‎کردند در سال‎هایی که در آن قرار داریم عصر زوال دین است و هیچ کسی تردیدی در آن ندارد و حتی دین در عرصه خصوصی نیز دوامی نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: امروز صحت بنیادگرایی و شعار تشکیل حکومت اسلامی با رویکرد دینی و انقلابی بر همگان مشهود شده و در آغاز عصر جدیدی قرار داریم و همان سبکی که شهیدان رجایی و باهنر شروع کرده‎اند در دنیا به وجود آمده است.

رحیم‎پورازغدی دولت کریمه را دست و پنجه نرم کردن با سختی‎ها دانست و عنوان کرد: دولتی که خلاف این باشد دیگر دولت کریمه نیست بلکه دولت رذیله است لذا حکومت اسلامی از نوع حکومت‎های سخت، واقعی و علوی است.

وی یادآور شد: اکنون جامعه‌شناسان آمریکای لاتین اعلام می‎کنند اگر ایران موفق شود الگویی بر اساس مردمی بودن، دموکراتیک، احترام به حقوق بشر و اخلاق را با مضامین دینی و نه سوسیالیستی ارائه دهد سرنوشت جهان تحت تاثیر اسلام تغییر پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه حکومت ولایت مطلقه فقیه یک حکومت عقلانی و نه ولایت طالبانی است اذعان کرد: انقلاب اسلامی دو قطب لیبرالیستی و مارکسیستی را شکست می‎دهد و الگوی سوم جهان می‎شود لذا اگر هر کسی در کار خود درست عمل کند و قضاوت را بر عهده مردم نهد آن حکومت از نوع دینی و عاقلانه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: حکومت‎های مصر و تونس به زودی با مشکلاتی که ایران در 30 سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می‎کرد مواجه خواهند شد و آنها باید بین الگوی غرب و اسلامی یکی را انتخاب کنند و تسلیم آنها در برابر مشکلات نشوند که اگر چنین شود این انقلاب‎ها به آغوش غرب بازمی‎گردد.

این استاد دانشگاه در خصوص اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران اظهار داشت: قبل از برگزاری این اجلاس، آمریکا و اسرائیل تلاش می‎کردند تا کسی در آن حضور پیدا نکند و به عقیده آنها ایران منزوی بماند اما طبق آمارهایی که دیده می‎شود شاهد ورود بیشتر سران، وزرای خارجه و رئیس سازمان بین‎الملل هستیم.

رحیم‎پور ازغدی با اشاره به اینکه در نشریات غربی‎ها عنوان شده "جنگ و نبرد بین اعتبار بین‎المللی از دو ماه پیش در جریان است" خاطر نشان کرد: آمریکا و متعهدانش به صورت پشت پرده اعلام کردند باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنید و انتخاب هر یک از این دو کشور در روابط آینده تاثیرگذار خواهد بود اما دیدیم که دولت‎ها به حرف‎های آنان گوش نداده و در این اجلاس حضور یافتند.

وی تاکید کرد: زمانی گفته می‎شد جنگ شرق و غرب، ولی اکنون دعوای ایران اسلامی با کل گفتمان استکبار، صهیونیسم و نظام سرمایه‎داری است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول