اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

شهادت بالاترین مرحله ارزشی برای انسان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر با تأکید بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: شهادت بالاترین مرحله ارزشی برای یک انسان است.

شهادت بالاترین مرحله ارزشی برای انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان عصر امروز در یادواره شهدای کارمند ملایر اظهار داشت: بنا به فرموده رهبری امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز این جمله باید سرلوحه کار همه ما باشد.

وی افزود: ما خیال نکنیم که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم در واقع شهدا زنده‌اند و ما رفتنی هستیم و همه ما به شفاعت شهدا در آن دنیا نیازمندیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به حادثه کربلا گفت: اکنون بیش از 1300 سال است که از آن روز می‌گذرد و هر روز ارزش و بقای آن برای ما زنده‌تر می‌شود و این به خاطر ارزش شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در راه حقیقت و اسلام است که مسیر آن را شهدا انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ادامه دادند و امروز بعد از 30 سال ماندگار شدند.

وی در ادامه ابراز داشت: ارزش وجودی شهادت در آیات  متعدد قرآن و روایات به مرور ذکر شده است و شهدای با مدد گرفتن ازاین آیات و روایات و تحقق وعده های الهی در مسیر شهادت قدم گذاشتند.

فاضلیان در ادامه مقام شهادت را بالاترین مرتبه ارزشی برای یک انسان خواند و گفت: هفته دولت که با نام شهیدان رجایی و باهنر مزین است برای تک تک مسئولان یادآور خدمت بی‌منت برای خداست.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر هر آنچه در توان داشتند برای اعتلای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و در راه اسلام و انقلاب نیز با خدمتی که به ملت داشتند به مقام شهادت نائل آمدند.

امام جمعه موقت ملایر شناخت راه شهدا را برای همه مسئولان و کارگزاران دولت ضروری برشمرد و گفت: هر آنچه امروز و در ابعاد مختلف در دنیا حرفی برای گفتن داریم از برکت خون شهداست که در برابر همه ناملایمات ایستادند و اجازه تجاوز دشمن را به کشورمان نداده و این  امروز مسئولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: زندگی ساده شهیدرجایی هرگز فراموش نمی‌شود و مسئولان و کارمندان باید با الگوگیری از این شهید بزرگوار یادشان نرود که انقلاب ما با دستان مردمی فقیر و ساده و پشتیبان امام و مردان بزرگی چون شهیدان رجایی و باهنر به ثمر رسید و وظیفه امروز ما خدمت به این مردم است.

فاضلیان گفت: شهدا با نفس خود مبارزه کردند و ساده‌زیستی شهیدرجایی نمونه کامل مبارزه با نفس است که امور دنیا را کوچک می‌شمرد و به خود یادآوری کرده بود که رجایی همان کودک دست‌فروش بوده است.

وی شهرت، شهوت دنیا پستی و مادیات را سد و مانع عبور انسان به سوی سعادت خواند و گفت: این موانع باید کنار برود تا در مسیر شهدا حرکت کنیم و اگر این امور با انسان همراه شود انسان از درجه انسانیت سقوط می‌کند و به بدبختی می‌رسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول