اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

تمامی مصوبات سفر رهبری به چالوس عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس از عملیاتی شدن تمامی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس خبر داد.

تمامی مصوبات سفر رهبری به چالوس عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس افزود: کل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری 27میلیارد و566 میلیون 750 هزار تومان بوده که در برگیرنده 205 پروژه است.

وی بیان داشت: از مجموع 205 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس همه پروژه عملیاتی و اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در چالوس ادامه داد: از کل این پروژه‌ها سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس 181 پروژه با صددرصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسید، چهار پروژه با 70 تا 95 درصد، هشت پروژه با 50 تا 70 درصد، دو پروژه با 25 تا 50 درصد و شش پروژه زیر 25 درصد پیشرفت  فیزیکی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: ساخت استادیوم  5 هزار نفره ورزشی به ارزش  5 میلیارد و 600 میلیون تومان، تجهیز کامل بیمارستان طالقانی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان، مجتمع آبرسانی غرب کلاردشت به ارزش یک میلیارد و600 میلیون تومان و احداث سالن طبقاتی ورزشی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مهم‌ترین پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: هفته دولت نماد وحدت بین دولت و مردم است.

وی بیان داشت: در فضای کاری شهرستان چالوس برای توسعه و پیشرفت پروژه‌ها همدلی و اتحاد خوبی بین دستگاه‌های اداری قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان چالوس به دلیل میزبانی مسافران، وجود جاده کندوان در حال حاضر خدمات کشوری ارائه می‌دهد نیاز است در بحث تخصیص اعتبارات از جایگاه بهتری برخوردار باشد.

وی همچنین تاکید کرد: آزاد راه تهران – شمال که 80 کیلومتر آن در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد یکی از پروژه‌های بزرگ کشوری محسوب می‌شود که حتی مسئولان استانی و کشوری به صورت روزانه پیگیر آن هستند.

رضایی تاکید کرد: در شهرستان چالوس همه پروژه‌ها عملیاتی شد و هیچ پروژه‌ای بر روی زمین نمانده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از درخواست‌های مهم ما عملیاتی شدن قطعه 25 آزاد راه تهران – شمال است که در راستای توسعه شهر چالوس است.

رضایی اذعان داشت: یکی دیگر از درخواست‌های ما بر طرف کردن مشکل حاد و جدی جاده کندوان که اجازه تردد ندادن به کامیون‌ها است.

وی اضافه کرد: برگزاری شورای ترافیک استان در شهرستان چالوس می‌تواند مشکل جاده کندوان و تردد کامیون‌ها را برطرف سازد.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی انتظار می‌رود مسئولان پلیس راه کشور همت کنند تا مانع تعطیلی شهرک صنعتی و کارخانه کریستال که بیش از هزار نفر مشغول به کار هستند باشند.

وی گفت: برطرف کردن مشکلات کم آبی در شهرستان چالوس یکی دیگر از انتظارات ما از مسئولان استانی است و خواستار در نظر گرفتن اعتبار ویژه در این زمینه هستیم.

رضایی بیان داشت: در بحث سیل کلاردشت 55 میلیارد تومان پیش‌بینی خسارت شد اما تا کنون اعتبار خاصی برای این منطقه درن ظر گرفته نشد بنابراین انتظار داریم با اعزام تیم کارشناسی 134 واحد خسارت دیده، ایجاد دیوار حایل رودخانه و مسائل دیگر برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس نیازمند تجهیزات به روز و امکانات لازم است و تجهیزات و امکانات موجود پاسخگوی شهرستان نیست و از مسئولان مربوطه خواستار رفع نیازهای این فرماندهی در شهرستان هستم.

وی بیان داشت: وضعیت بازار و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیاز به برنامه‌ریزی اصولی از سوی مسئولان استانی مربوطه دارد.

رضایی گفت: هرچند از فعالیت آنها رضایت کامل دارم اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به ایجاد ساختار اداری این اداره و همچنین ساختمان اداری آن و وضعیت سرپرست اداره اقدام کنند.

وی گفت: هنوز پرونده‌های مربوط به صنایع و آن حوزه به اداره شهرستان ارجاع داده نشده و ضروری است در اسرع وقت رئیس صنایع، معادن و تجارت استان با حضور در شهرستان نسبت به بهبود وضعیت موجود اقدام کند.

نماینده مردم چالوس و نوشهر نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مشکل آب شرب یکی از موضوعات جدی در این شهرستان است که باید جهت رفع آن برنامه‌ریزی اساسی و اصولی از سوی مسئولان انجام شود.

قاسم احمدی بیان داشت: رفع مشکل تردد کامیون در مسیر جاده کندوان نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه این شهرستان است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستانی باید برای پیگیری پروژه‌ها و ادامه روند توسعه ای شهرستان تلاش کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه از متولی مسجد روستای پل کرات در مسیر جاده کندوان به دلیل اهمیت ویژه‌ای که به امور دینی و معنوی در این مکان و همچنین پذیرایی مناسب از مهمانان مسیر داشت قدردانی شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول