اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

پنجاه و سومین پایگاه اورژانس 115 گیلان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: قائم ‌مقام وزیر بهداشت در گیلان گفت: به مناسبت هفته دولت پنجاه و سومین پایگاه اورژانس 115 گیلان در کومله لنگرود افتتاح شد.

پنجاه و سومین پایگاه اورژانس 115 گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود حسن بهبودی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس 115 کومله اظهار کرد: این پروژه یکی دیگر از حلقه‌های تکمیلی بهداشت و درمان گیلان است.

وی با بیان اینکه این پروژه باید در سه یا چهار سال آینده انجام می‌شد افزود: اورژانس 115 مذکور با پیگیری‌های مسئولان با منابع خارج از شهرستان و بیش از حد معمول احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این پروژه با هدف خدمت‌رسانی به مردم افتتاح شده است تصریح کرد: دولت نیازهای مردم را در رأس امور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها 27 پایگاه اورژانس در سراسر استان وجود داشت اذعان کرد: امروز این پایگاه‌ به 53 عدد رسیده که این امر به معنای رشد 100 درصدی است.

بهبودی هزینه ایجاد پایگاه اورژانس استان از سال 85 تاکنون را هر کدام 160 تا 200 میلیون تومان برای دولت عنوان کرد و افزود: زمین بیشتر این پایگاه‌ها اهدایی افراد خیر است که موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

به گفته وی با افتتاح این پایگاه فاصله اورژانس به 15 کیلومتر در استان رسید که از نرم استاندارد کشور 50 کیلومتر پایین‌تر است.

این مسئول سرعت امدادرسانی در جاده‌های گیلان را 12 دقیقه و در محلات بین 5 تا 8 دقیقه عنوان کرد و برای شبانه‌روزی کردن این مرکز قول مساعد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه در کومله لنگرود نیاز به پایگاه اورژانس در این شهرستان به پایان رسید.

رامین غلامپور با بیان اینکه ساختمان پایگاه اورژانس کومله از بهترین ساختمان‌های اورژانس استان است افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 400 متر مربع با زیربنایی به مساحت 110 متر مربع در مدت 75 روز با اعتبار 40 میلیون تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه شش نفر نیرو جذب این پایگاه شدند خاطر نشان کرد: 12 میلیون تومان برای تجهیزات رفاهی، 4 میلیون تومان برای خرید بی‌سیم و 100 میلیون تومان برای خرید آمبولانس این مرکز هزینه شده است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول