اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

سیستم آبیاری بارانی تمام‌ثابت در روستای مظفرآباد گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و به نمایندگی از 32 طرح کشاورزی در گچساران، سیستم آبیاری بارانی تمام‌ثابت در روستای مظفرآباد این شهرستان افتتاح شد.

سیستم آبیاری بارانی تمام‌ثابت در روستای مظفرآباد گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی مرادی امروز در مراسم افتتاح پروژه سیستم آبیاری تحت فشار به نمایندگی از 32 طرح کشاورزی در این شهرستان که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی و محلی در روستای مظفرآباد لیشتر برگزار شد، اظهار کرد: گچساران از قابلیت‌های بالا و مستعدی در زمینه کشاورزی برخوردار بوده که با حمایت و پشتیبانی دولت خدمتگزار این قابلیت‌ها زمینه‌ساز رشد، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه گچساران دارای 13 هزار هکتار اراضی زراعی است، افزود: این شهرستان دارای چندین دشت مستعد در زمینه کشاورزی است که در این زمینه می‌توان به دشت‌های لیشتر، خیرآباد و امامزاده جعفر(ع) اشاره کرد.

مرادی ادامه داد: تاکنون بیش از 5 ‌هزار و 289 هکتار از اراضی گچساران از نعمت آبیاری تحت فشار و قطره‌‌ای برخوردار شده است.

استقبال کشاورزان از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی

وی یادآور شد: در زمینه ایجاد سیستم‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای جهاد کشاورزی گچساران در سال‌‌های گذشته موفق به کسب رتبه سوم در سطح کشور شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به استقبال کشاورزان این شهرستان از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی در زمینه سیستم آبیاری تحت فشار گفت: در بخش آبیاری تحت فشار 85 درصد اعتبارات این صندوق بلاعوض بوده و 15 درصد نیز موجودی مردم است.

مرادی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 850 هکتار تقاضای دریافت تسهیلات سیستم آبیاری تحت فشار از متقاضیان دریافت شده است، عنوان داشت: حدود 225 هکتار از اراضی کشاورزی در گچساران از طریق دریافت تسهیلات سیستم آبیاری تحت فشار عملیاتی شده است.

وی با اشاره به افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار در روستای مظفرآباد لیشتر از توابع گچساران به نمایندگی از 32 پروژه و طرح‌ کشاورزی در گچساران گفت: اعتبارات هزینه شده برای افتتاح این طرح 586 میلیون ریال است که از محل اعتبارات طرح‌های ملی فراهم شده است.

مرادی میزان اشتغال‌زایی این طرح را چهار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: تعداد خانوار بهره‌بردار سیستم آبیاری تحت فشار در روستای مظفرآباد لیشتر چهار خانوار بوده که در وسعت طرحی برابر با 11.7 هکتار انجام گرفته است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول