اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل:

برگزاری نمایشگاه کتاب ضعیف بود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: نمایشگاه کتاب اردبیل در حد ضعیف برگزار شد و بسیاری از علاقمندان نتوانستند کتاب‌های دلخواه خود را تهیه کرده و خریداری کنند.

برگزاری نمایشگاه کتاب ضعیف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استقبال مردم نشان از علاقمندی آنها به حوزه نشر و کتاب و آثار مکتوب است اما حضور اندک ناشران برجسته کشوری یکی از ضعف‌های عمده نمایشگاه امسال بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود نشان دادند به رغم وجود رسانه‌ها و امکانات متنوع ارتباط جمعی و اطلاع‌رسانی همچنان علاقمند به مطالعه کتاب هستند و می‌خواهند از این طریق نیازهای خود را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل یادآور شد؛ همین که مردم تا ساعت 10 شب از نمایشگاه بازدید کرده و برای حضور در آن اعلام علاقمندی و میل و رغبت نشان می‌دهند جای خوشحالی است که این امر در نفس ذاتی خود نشان‌دهنده این است که هنوز کتاب جایگاه خود را از دست نداده و در بین مردم مطالعه رونق دارد.

نوروزی گفت:‌ در نمایشگاه اردبیل به دلیل ضعف حضور ناشران و تولید‌کنندگان آثار مکتوب مشهور در عمل شاهد بودیم که افراد هر کتابی را که با قیمت نازل عرضه شده و یا رنگ و لعاب خاصی دارد خریداری می‌کنند در حالی که بسیاری از علاقمندان نتوانستند کتاب‌های دلخواه خود را پیدا کرده و نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

این مسئول تاکید کرد: از نمایشگاه کتاب انتظار بیشتری می‌رود تا خیل مخاطبان را راضی نگه داشته و به نیازمندی‌های آنها پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل ضعف‌های حوزه نشر به ویژه گرانی کاغذ را نیز یادآور شد و افزود: ما یا حضور ناشران را کم‌رنگ دیدیم یا اصلا‌ً آنها تمایلی به حضور در نمایشگاه‌های استانی ندارند که در این زمینه باید آسیب‌شناسی شوند.

نوروزی در پایان سخنان خود بیان داشت: ضعف دیگر نمایشگاه کتاب متنوع نبودن عرضه محصول بوده که همه مجبور بودند از یک طیف یا یک نوع کتاب خریداری کرده و یا دست خالی از نمایشگاه بیرون بروند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول