اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

حضور 220 ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل با حضور بیش از 220 ناشر و نمایندگی فعال در اردبیل برگزار می‌‌شود.

حضور 220 ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب یکی از ابزارهای انتقال پیام فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است و یک ابزار موثر تفکر و کمال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اداره فرهنگ و ارشاد استان با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با هدف حمایت از ناشران به ویژه ناشران بومی و تجلیل و تکریم از فعالان این عرصه و همچنین فرهنگ مکتوب نمایشگاه کتاب را برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب اردبیل در دوره نهم به عنوان دویست ‌و دوازدهمین نمایشگاه کتاب استانی در کشور با تنوع و ویژگی‌های خاص شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: همزمان با سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در هفته دولت نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل از 2 تا 8  شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار می‌شود.

شرفی یادآور شد: ما از ماه‌های پیش اقدام به تشکیل ستاد استانی با حضور اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی در استان کردیم تا با پشتیبانی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل آبرومندانه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول افزود: به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور ثبت نام از ناشران کشوری در ماه‌های گذشته انجام شده به طوری که بیش از 500 ناشر کشوری برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری سه سال متوالی این نمایشگاه در فصل زمستان و ایجاد نارضایتی در بین مردم اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت و مساعدت معاونت فرهنگی وزیر ارشاد و و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های کشور مقرر شد نمایشگاه کتاب اردبیل با توجه به وضعیت آب و هوایی و جوی این استان در تابستان برگزار شود که امسال اوایل شهریورماه این نمایشگاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شرفی در پایان سخنان خود به مکاتبات متعدد با مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه برای حضور ناشران کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: ما از این دستگاه‌ها خواسته‌ایم کتاب‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند تا از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به ناشران کشوری انعکاس یافته و اقدام به تهیه کتب مورد نیاز کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول