اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت هفته دولت نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح امروز در آیین گشایش این نمایشگاه در اردبیل اظهار داشت:  کتاب از جایگاه رفیع در دین اسلام و مکتب انسان‌ساز اسلامی برخوردار است به طوری که عامل استحکام آیین‌ها، باورها و فرهنگ‌ها به شمار می‌رود و در هدایت بشریت نیز جایگاه بی‌بدیل دارد.

وی از کتاب به عنوان بوستان تفکر و اندیشه و تعقل یاد کرد و یادآور شد: هیچ آرامشی بهتر از انس و الفت با کتاب نیست چراکه انسان با مطالعه کتاب به بهترین شرایط روحی و روانی دست می‌یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کتاب و مطالعه آن و گرایش به علم و دانش و مهارت جان شیفتگان را سیراب می‌کند و تحولی خلاقانه در ذهن و اندیشه بشر به وجود می‌آورد.

شرفی توسعه و ارتقای جامعه را در گروی پرداختن به مسائل فرهنگی به‌ویژه کتاب توصیف کرد و گفت: گرایش به کتاب و کتابخوانی در جامعه سبب می‌شود تا بصیرت افزایش یافته و آسیب‌های احتمالی از بین برود.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل از عنایت و توجه مسئولان ملی و استانی در برپایی این نمایشگاه در فصل مناسب تابستان قدردانی کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب استان در نیمه دوم سال برگزار می‌شد که با انتقال این برگزاری به نیمه اول سال سعی کردیم رضایت مخاطبان را فراهم آوریم.

حضور 220 ناشر در قالب 140 غرفه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای برگزاری نهمین دوره نمایشگاه اردبیل بیش از 500 ناشر ثبت نام کرده‌ بودند که با توجه به محدودیت مکان و ظرفیت استانی 220 ناشر پذیرش شده که در قالب 140 غرفه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.

عضو شورای اداری استان گفت: در این نمایشگاه بیش از 24 هزار عنوان کتاب در معرض دید و خرید عموم مردم قرار گرفته که علاقمندان می‌توانند با تخفیف 40 درصدی کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.

شرفی ادامه داد: 300 میلیون تومان بن کتاب نیز بین علاقمندان توزیع می‌شود تا خرید کتاب به سهولت و آسانی انجام شود.

این مسئول از برگزاری برنامه‌های جنبی متنوع نظیر عرصه‌های فرهنگی شهرستانی و نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل از امروز به مدت یک هفته تا 8 شهریور برپا بوده و از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر و 16 تا 21 شب علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول