اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

نمایشگاه شهرستانی کتاب در استان اردبیل برگزار شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ برای بهره‌مندی شهروندان ساکن در شهرستان‌های مختلف پیشنهاد می‌کنیم نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف در طول سال برگزار شود.

نمایشگاه شهرستانی کتاب در استان اردبیل برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب به ویژه در مراکز استان‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر است اما باید این امر در شهرها و مناطق مختلف دیگر نیز مورد پیگیری و اهتمام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ‌نمی‌توان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران و یا مراکز استان‌ها مدعی شد که امکان دسترسی عادلانه مردم به امکانات فراهم شده بلکه ضرورت دارد نمایشگاه‌های کتاب در دل شهرها، بخش‌ها و حتی روستاها برود.

جعفری‌بنه در ادامه خاطرنشان کرد: البته برگزاری نمایشگاه‌ها در مراکز استان‌ها زمینه خوبی را فراهم کرده است تا مخاطبان شهرستانی نیز به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند که برگزاری برنامه فرهنگی عصرگاهی شهرستان‌ها این زمینه و امکان را بیشتر مهیا کرده است.

این مسئول گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی سبب انس و الفت بیشتر مخاطبان با نمایشگاه کتاب شده تا با کمترین صرف وقت و هزینه امکان دسترسی به منابع کتاب و کتاب‌خوانی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیگیری رویکردهای فرهنگی اعتقاد دارند و آن را در برنامه‌های خود قرار دادند چراکه فرهنگ زیرساخت سایر بخش‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: پیشرفت فرهنگی پیشرفت در بخش‌های دیگر را نیز به همراه دارد به طوریکه ما در شهرستان خلخال در بحث قرآن و قرآن‌خوانی مجموعه‌هایی را داریم که در این زمینه خوب فعالیت می‌کنند.

جعفری‌بنه در ادامه گفت: یکی از این مجموعه‌ها نسیم وحی است که در کل کشور رتبه ممتاز را به دست آورده و توانسته است جایگاه شهرستان را نیز اعتلا و ارتقا دهد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی ما انتقادات و پیشنهاداتی داریم که در دیدار با وزیر ارشاد آنها را انعکاس می‌دهیم که یکی از این بحث‌ها راه‌اندازی مجموعه فرهنگی کامل و جامع است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: سعی داریم در تقویت باورها و سنت‌های اصیل به سمتی حرکت کنیم تا بنیه فرهنگی استان به شکل مطلوب تقویت شود.

جعفری‌بنه بحث کتاب‌خوانی را یکی از مباحث جدی توصیف کرد و ادامه داد: اکثر کتابخانه‌های استان از ما برای تخصیص بودجه به منظور تجهیز امکانات کتابخانه‌ای و افزایش کتاب‌ها انتظار مساعدت دارند.

وی تصریح کرد‌: در سطح کشور اگر بخواهیم مسئله کتاب‌خوانی را مورد بررسی قرار دهیم به نظر می‌رسد از فضایی که در آن قرار داریم، می‌توان فراتر از انتظار عمل کرده و به نقطه ایده‌آل دست یافت.

جعفری‌بنه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فعلاً از این نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما امیدواریم با جدیت همگان کتابخوانی در این استان جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول