اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

6 هزار نفر در طرح نشاط معنوی مازندران شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور بیش از 6 هزار نفر در طرح نشاط معنوی مازندران خبر داد.

6 هزار نفر در طرح نشاط معنوی مازندران شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در اختتامیه طرح نشاط معنوی بقاع و اماکن متبرکه شهرستان ساری که در آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) برگزار شد، گفت: طرح نشاط معنوی در تابستان امسال در 130 امامزاده و بقاع متبرکه با حضور بیش از 6 هزار و 300 دانش‌آموز برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان گفت: در چهار سال آینده 10 هزار مازندرانی حافظ قرآن می‌شوند و آموزش‌های حفظ قرآن در سه مقطع سنی 7 تا 11 سال، 11 تا 18 سال و 18 سال به بالا در حال انجام است.

این مسئول یادآور شد: تاکنون بیش از 7 هزار و 300 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و هم‌اکنون در حال آموزش‌اند.

سهرابی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه موجب نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی و مسائل دینی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی در طول سال به‌طور مستمر ادامه دارد و هدف ما اشاعه قرآن در سراسر جهان است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنند، ادامه داد: مأنوس بودن با قرآن علاوه بر رشد معنوی خانواده‌ها سعادت و موفقیت را برای آن‌ها و فرزندان‌شان به ‌دنبال دارد.

سهرابی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن در مازندران ابراز داشت: این نوید را به خانواده‌های مازندرانی می‌دهیم که به‌زودی مسابقات قرآنی در مقطع سنی جوانان و نوجوانان در استان به‌صورت سراسری در استان برگزار شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در این مراسم یادآور شد: هدف از اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان ارتقای دانش دینی، قرآنی کودکان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی افزود: طرح نشاط ‌معنوی در 10 پایگاه شهرستان ساری برگزار شد که 497 نفر در این طرح شرکت کردند و از این تعداد 326 نفر دختر و 171 نفر پسر بودند.

قربانی بیان داشت: در این طرح ‌240 نفر در مقطع ابتدایی، 165 نفر در مقطع راهنمایی و 92 نفر در مقطع دبیرستان شرکت کردند و 20 مربی نیز مسئولیت آموزش در این طرح را برعهده داشتند.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره اردو در این دوره از کلاس‌ها اذعان داشت: تلاش می‌شود سال آینده از روحانیان توانمند در این کلاس‌ها بهره‌گیری کنیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از نفرات برگزیده در 10 پایگاه ساری با اهدا لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول