اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

افزایش برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی 17 قرائت مجلسی قرآن در ماه رمضان خبر داد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن رکورد قابل توجهی داشته است.

افزایش برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تشریح برنامه‌های اجرا شده‎ اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان محفل‌های نورانی انس با قرآن با حضور قاری‌های برتر استانی، کشوری و دو قاری مصری در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متفاوت و متنوعی در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: برگزاری محفل‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف گیلان بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در سطح استان، افزود: در ماه رمضان محفل‌های انس با قرآن با حضور قاری‌های برتر استانی، کشوری و مصری در سطح استان برگزار شد.

وی در ادامه ابراز کرد: به دلیل استقبال بسیار خوب مردم گیلان از کرسی‌های تلاوت قرآن از دو قاری مصری دعوت به عمل آمد که در مجموع در شهرستان‌های مختلف گیلان 17 قرائت مجلسی برگزار کردند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

عادلی با بیان اینکه در شب‌های قدر از ماه مبارک رمضان در بیشتر بقاع متبرکه گیلان پذیرایی افطار از زائران به عمل آمد، خاطرنشان کرد: در حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه هر شب با اهدای افطاری از زائران پذیرایی شد.

وی برپایی جلسه‌های تفسیر قرآن در بقاع متبرکه را یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده‌ اداره کل اوقاف استان در سطح استان دانست و تصریح کرد: در این جلسه‌های تفسیر قرآن از برخی مفسران قرآن کریم که از حوزه‌ علمیه قم فرستاده شده بودند استفاده شد.

این مسئول برگزاری سه وقت نماز در بقاع متبرکه گیلان را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: اطعام نیازمندان و اهدای بسته‌های خرید 50 تا 150 هزار تومانی در مجموع به ارزش 10 میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف گیلان در ماه رمضان بود.

وی با بیان اینکه از محل درآمد موقوفات کمک‌های زیادی به نیازمندان، افراد فقر، بیماران خاص و زنان سرپرست خانواده انجام شد، اذعان کرد: روز گذشته به یک کودک مبتلا به بیماری‌های خاص یک میلیون تومان کمک کردیم.

عادلی درباره برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع استان ابراز کرد: در این برنامه از روحانی‌های آموزش دیده و بومی استفاده شد تا با ایجاد غرفه‌هایی در حیاط بقاع مطهر استان به سئوالات شرعی و شبهات دینی مراجعه کنندگان پاسخ داده شود.

وی به برپایی غرفه‌های مشاوره خانواده و ازدواج، غرفه‌ چند رسانه‌ای و تخصصی کودکان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در غرفه‌های کودکان با اهدای هدایایی به آنها در پی ایجاد خاطره‌ای خوب در ذهن کودکان از فضای بقاع و مکان‌های مذهبی بودیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول