اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

جشنواره بین‌المللی امام ‌رضا(ع) امسال در 48 کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که قبلاً در 30 کشور برگزار می‌شد امسال در 48 کشور اجرا می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام ‌رضا(ع) امسال در 48 کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جعفری صبح امروز در نشستی خبری در دانشکده خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن دهه کرامت و فرصت کمتر از یک ماهه تا جشن‌های میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در داخل و خارج کشور صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در سال‌های اخیر در همه استان‌ها رشد بسزایی داشته و علاوه بر این نیز در کشورهای مختلف با رشد قابل توجهی برگزار می‌شود.

جعفری تاکید کرد: امسال در دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بیش از 67 برنامه در داخل کشور و 186 برنامه در خارج کشور برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در قالب‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، برنامه‌های علمی و پژوهشی و در حوزه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال تعریف شده است.

وی در ارتباط با مهلت دریافت آثار خاطرنشان کرد: محصولات بسیار خوبی در حوزه معارف رضوی تولید شده و آثار هنری خوبی را دبیرخانه‌های 31 استان کشور دریافت کرده‌اند که تا 10 شهریور ماه مهلت دریافت آثار است.

جعفری با اشاره به زمان برگزاری جشنواره گفت: جشنواره امام رضا(ع) در دهه کرامت و در حرم حضرت معصومه افتتاح می‌شود و در شب میلاد امام رضا(ع) با تجلیل از 3 نفر برتر رشته‌های هنری خاتمه می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: در ایام دهه کرامت میزبان بیش از 500 نفر از برگزیدگان  داخل و خارج از کشور جشنواره امام رضا(ع) خواهیم بود.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با دهه کرامت ویژه برنامه‌هایی را در شلمچه در حوزه ورودی امام رضا(ع) به ایران تا سرخس داریم.

جعفری افزود: در مساجد سراسر کشور نیز برنامه‌هایی تعریف شده و 17 کارگروه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند تا در این دهه یک فضای سرشار از معنویت و نشاط را داشته باشیم.

وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت امسال گفت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت با استقبال خوب زائران و مجاوران رو به‌رو شد و با توجه به نظر قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد که گفتند بعد از نمایشگاه تهران بهترین نمایشگاه قرآنی نمایشگاه مشهد است و باید ظرفیت را به گونه‌ای تعریف کنیم که از این پس 2 نمایشگاه قرآن داشته باشیم، بنابراین در نظر گرفته شد تا مدت زمان برگزاری نمایشگاه از یک هفته به دو هفته افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به بازدید خود از دانشکده خبر مشهد اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه خراسان‌رضوی ظرفیت رسانه‌ای است که این ظرفیت در ابعاد مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و رسانه ملی دیده می‌شود و دانشکده خبر با تربیت نیروی انسانی مجرب و متخصص سبب ارتقا بیشتر رسانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول