اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

تفسیر 8 پاسخ مقام معظم رهبری به تبلیغات دشمنان

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند بیان مکرر واژه "دشمن‏تراشی ایران" را کلید تبلیغاتی استکبار خواند.

تفسیر 8 پاسخ مقام معظم رهبری به تبلیغات دشمنان

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: سخنان روزهای گذشته رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت هفته دولت نسخه شفابخش برای فتح قلل موفقیت و تسهیل در دستیابی به اهداف عالی نظام است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در شرایط امروز با سود جستن از ابزارهای رسانه‏ای گسترده‏ و استفاده از واژه‏هایی نظیر "دشمن‏تراشی ایران" درپی رسیدن به اهداف شوم خود است.

علاءالدینی اضافه کرد: اما این شیوه بیان از سوی دشمن تنها خطی تبلیغاتی است که رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیر خود پاسخ‏های افشاگرانه‏ای در قبال این القاء دروغین سلطه‏گران ارائه کردند.

امام جمعه دماوند افزود: پیش از بیان هر مطلبی باید گفت که اینها هیچ‏یک حرف نیست، بلکه همه آنها حرافی است.

وی ادامه داد: نکته دوم در این ارتباط، دشمنی ذاتی و طبیعی استکبار است؛ از این رو، امت اسلامی در صورت تسلیم و یا مقابله همچنان با حرکات خصمانه آنها مواجه خواهد بود.

به گفته علاءالدینی، براساس آموزه‏های قرآنی و دین مبین اسلام، دشمنان ما کسانی هستند که در هیچ شرایطی دست از خصومت برنمی‏دارند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بنابراین، این ضرب‏المثل زیبای ایرانی در قبال دشمنان قابل استفاده است که "نیش عقرب نه از بهر کین است/اقتضای طبیعتش این است".

وی اضافه کرد: به شهادت تاریخ کسانی که در مقابل استکبار جهانی سر سازگاری فرود آورده‏اند بیش از سایرین با مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‏کنند.

علاءالدینی افزود: تشدید تحریم‏های امروز غرب علیه امت اسلامی ایران به بهانه حق‏طلبی طبیعی ما در خصوص استفاده صلح‏آمیز از انرژی هسته‏ای است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این تشدید فشار به واسطه دستاوردهای علمی و فناوری بومی فرزندان این مرز و بوم اسلامی، احیای شعارهای انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و تبدیل ایران به الگویی جهانی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: سیدحسن نصرالله، رهبر جنبش حزب‏الله لبنان در نطق سخنرانی روز جهانی قدس خود گفت که "با وجود تحریم، تهدید و تحریف دشمنان، ایران ادبیات خود را تغییر نداده است".

علاءالدینی افزود: واژه‏های عمیق و بنیادین انقلاب اسلامی ایران در شعاری همچون "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" پس از 33 سال نه تنها با تغییری مواجه نیست بلکه جابه‏جایی را نیز در پیکربندی خود صورت نداده است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول