اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس:

قدرت اقتصادی ایران توان عبور از تحریم‌ها را دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قدرت اقتصادی نظام جمهوری اسلامی به حدی است که به راحتی از گذرگاه تحریم‌ها عبور می‌کنیم.

قدرت اقتصادی ایران توان عبور از تحریم‌ها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ‌ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ترفندها و توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی با رویکرد اقتصادی است تا نظام از اهداف متعالی خود کوتاه آید.

وی تصریح کرد: تحریم اقتصادی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با بلوکه کردن دارایی‌های ما در دیگر کشورها، اقدامات تحریمی امریکا علیه ایران و صدور قطعنامه آغاز شد.

پورابراهیمی افزود: هیچ‌گاه شدت تحریم‌ها علیه ایران به وضعیت امروز نرسیده بود، اما از سال گذشته شدیدترین تحریم‌های خصمانه بر علیه ایران را اعمال کردند.

وی با اشاره به متوقف کردن عملیات مالی ایران در حوزه بین‌الملل و ایجاد چالش برای روابط مالی ایران با دیگر کشورها ابراز داشت: تحریم بانک مرکزی ایران در حالی صورت گرفته است که این حرکت تاکنون برای هیچ کشوری سابقه نداشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مسائل هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی است و دشمنان به دنبال حاکمیت غرب بر ایران هستند، زیرا با اصل اسلام و حکومت تشیع مخالفت می‌کنند.

پورابراهیمی ابراز داشت: دشمنان در تحریم‌های اخیر بحث درآمدهای ارزی کشور از محل فروش نفت خام و میعانات را دچار مشکل کرده‌اند.

وی گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر جدا کردن بودجه کشور از درآمد نفت تأکید داشتند و ما نیز باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه جوانان این کشور با دست خالی در دوران هشت ساله دفاع مقدس جنگیدند، افزود: تبدیل شدن ایران به قدرتمندترین کشور تولید سلاح از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند اگر نخستین موشک را به سمت ایران شلیک کنند به طور قطع تلاویو با خاک یکسان می‌شود.

این نماینده با اشاره به اینکه بعضی از مدیران و یا تحلیلگران سیاسی ما قدرت مواجه با دشمن را ندارند، تصریح کرد: این افراد در مجلس و دولت هم حضور دارند و راهکار مذاکره را پیشنهاد می‌دهند، اما رهبری فرمودند "امروز حرکت انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته است".

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: قدرت اقتصادی نظام جمهوری اسلامی به حدی است که به راحتی از گذرگاه تحریم‌ها عبور می‌کنیم، اما در این راه سختی‌هایی نیز وجود دارد که باید آنها را تحمل کنیم.

پورابراهیمی بر آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل اقتصادی کشور تأکید و بیان کرد: ما باید با تمام توان مانند دوران دفاع مقدس به صورت بسیج همگانی وارد عرصه مقابله با تحریم‌ها شویم.

وی با اشاره به اینکه ایران پانزدهمین قدرت اقتصادی جهان است، ابراز داشت: ایران همچنین چهارمین قدرت اقتصادی در بین کشورهای غیرمتعهد است.

پورابراهیمی با پیش‌بینی آینده بسیار مطلوب ایران در حوزه اقتصادی عنوان کرد: ما باید مانند امام راحل و رهبری در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، زیرا هیچ ملتی بدون تلاش و تحمل سختی‌ها به موفقیت نرسیده است.

وی با اشاره به فعالیت 13 شهرداری در شهرستان کرمان بیان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و گردشگری از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند.

پورابراهیمی خواستار پرداخت عوارض و بدهی‌های نهادهای دولتی به شهرداری‌ها، شفاف‌سازی در اخذ درآمد از شهرداری‌ها و همکاری بین بخشی شد.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات در درون شوراهای اسلامی تصریح کرد: این اختلافات منجر به کاهش خدمت‌رسانی و صدمه به مردم می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول